200 millió guminyomás-érzékelőt gyártott a Continental

A világ egyik vezető autóipari beszállítója, a Continental legyártotta a 200 milliomodik gumicsnyomás-érzékelő egységét. Ehhez a sikerhez nagymértékben hozzájárultak a német konszern franciaországi, koreai, valamint mexikói üzemei.

„Az első fejlesztéseket 16 évvel ezelőtt kezdtük meg, az abroncsnyomás-érzékelők sorozatgyártását pedig 2002-ben indítottuk el. Az azóta eltelt időben folyamatosan javítottuk érzékelőink technológiáját, emellett úgy optimalizáltuk a gyártási költségeket, hogy az érzékelők mindegyik járműosztály számára elérhető legyen”-, jegyezte meg Andreas Wolf, a Continental Chassis&Safety üzletágának vezetője.

img_2016_07_07_sensor_2_de-data

Az Európai Bizottság elfogadott egy törvényt, amely előírja, hogy 2012-től kezdődően minden új személygépjármű-modell, 2014-től pedig minden új személygépjármű esetében kötelező valamilyen abroncsnyomás-figyelő rendszer alkalmazása. Az Egyesült Államok ezt az intézkedést már korábban meghozta. Sok jármű már széria felszerelésként tartalmaz abroncsnyomás-figyelő rendszert. Ezek más járműrendszerekkel, például a fékrendszerrel is megosztják adataikat.

A közvetlen abroncsnyomás-felügyelő rendszer számos biztonsági előnnyel jár, ezért a Continental nagy hangsúlyt fektet az érzékelők fejlesztésére. A cégcsoport által gyártott TPMS teljes mértékben megfelel az autóipar által támasztott kimagasló elvárásoknak. A rendszer a gumiabroncsokba helyezett szenzorok adataira támaszkodik, melyek pontos és azonnali információkat biztosítanak a fedélzeti számítógépnek. Európában a felügyelő rendszerekkel szerelt járművek kétharmada már a közvetlen mérési módszerrel működő szenzorokat alkalmazza. Ez az adat Észak-Amerikában még magasabb.

A nyomásérzékelők úgy nyújtanak fokozott biztonságot, hogy aktívan segítik a sofőrt az optimális abroncsnyomás megőrzésében, ugyanis a vezető pontos információkat kap a gumiabroncs-nyomás szintjéről, így szükség esetén azonnal be tud avatkozni. Ennek köszönhetően csökken az alacsony, vagy a túl magas nyomásérték miatt bekövetkező balesetek kockázata. Egy 100 km/h-val közlekedő jármű esetében vizes útfelületen a féktáv több mint 6 m-rel nő, ha az abroncsnyomás 2,1 bar helyett csak 1,6-os értéken áll.  Azaz, mikor egy optimális abroncsnyomással közlekedő autó már megállt, addig egy túl alacsony gumiabroncs-nyomással rendelkező autó még mindig 33 km/órával halad.

A környezetvédelem szempontjából a megfelelő gumiabroncs-nyomás optimalizálja a gördülési ellenállást, valamint csökkenti az abroncsok rendellenes kopását. Ennek köszönhetően a jármű kevesebb üzemanyagot fogyaszt, hiszen, ha az abroncsnyomás mind a négy gumiabroncs esetében 0,2 bárral alacsonyabb, akkor az üzemanyag-felhasználás már 1%-kal nőhet. Ez az érték pedig 4%-ra is emelkedhet, ha a nyomás 0,6 bárral alacsonyabb az optimálisnál, ráadásul az abroncs élettartama akár 45%-kal is csökkenhet.