BMW 228i teszt: élménykabrió

Mindenki megnyugodhat, a nagy villanyautós offenzívában a BMW nem felejtett el sportautót gyártani, sőt. A tesztelt 228i kabrió vérbeli sportkocsi, ráadásul gyönyörű. Tömören adja mindazt, amit egy BMW-től várhatunk: a vezetés élvezetét.

2

Hogy néz ki?

A 2-es kupé nyitott változata a korábbi 1-es kabriót váltja, méretben jóval nagyobb (4432 milliméter hosszú, 1774 milliméter széles, 1413 milliméter magas, tengelytávja 2690 milliméter), elöl és még hátul is tágasabb, csomagtartója használható (280-335 liter), vászonteteje rendkívül csendes és viharálló, futóműve kényelmesebb az egyesnél, a beltér anyaghasználata jobb. A kupola 50 kilométer/óra sebességig menet közben is nyitható, illetve zárható. A látványos akció 20 másodpercig tart, távkapcsolóról is működtethető. A szélterelő hasznos, ha négyen utazunk benne, akkor a szélterelőt egyszerűen kivehetjük és a csomagtartóban helyezhetjük el. Tesztautónkat M-csomag díszítette, de nemcsak optikailag javítottak vele a kocsin, hanem markos, kék színű M Performance fékek lassították és az állítható, 10 milliméterrel leültetett sportfutómű is sokat javított sportos ösztöneinek átélésén. Peres, 18 hüvelykes kerekein eltérő méretű abroncsok feszültek, elöl 225/40 R18-as, hátul 245/35 R18-as Bridgestone papucsok. A Coupénál másfél mázsával nehezebb (1555 kilogramm), alaktényezője 0,31-es. Felhúzott tetővel alig látunk valamit a kocsi mögötti térből, tolatóradar nélkül vakok lennénk, de a tükrök és az A oszlop is sokat kitakar.

7

Hogy megy?

Bivalyerős kétliteres, keresztbe épített turbómotor gondoskodik a dinamikus vezetésről, az erőforrás 245 lóerejét (percenként 5000-6500-as fordulatnál) és 350 newtonméteres csúcsnyomatékát (1250-4800-as percenkénti fordulatnál) a ZF nyolcsebességes automatikus váltója közvetíti a hátsó kerekekhez. Végsebessége 250 kilométer/óra.
Az intelligens váltó alacsony fordulatszámon tartja a motort és finoman kapcsolgat, sport módban azonban minden váltásánál rúg egyet és alacsonyabb fokozatban, magas fordulaton tartva nagyobb teljesítményt hoz ki a négyhengeresből. Takarékosan is lehet vezetni, ebben partner az eco pro üzemmód (50-160 kilométer/órás sebesség között siklik, azaz vitorlázik, nincs motorfék, a váltó lekapcsolja a hajtásláncról a motort) és a stop-start, megkímélve a több mint 500 kilométeres teszt során 8,9 liter benzint kért. Hatótávja 650-700 kilométeres is lehet, de ha nem tudunk uralkodni agyunk racionális felén, akkor a 350-400 kilométerrel kell beérnünk. 110 kilométer/órás sebességnél 1900-at forog a főtengely, 160 kilométer/órás sebességnél 4200-at.

5

Milyen vezetni?

Kabrióként nagy élmény a kocsi, szereti mutogatni magát és mi sem éreztük magunkat rosszul benne. Autópálya nem akadály, 130-nál is élvezhető az utazás, lehet zenét hallgatni és beszélgetni is. Nyakfűtés csak hidegebb napokon hiányzott. Eső sem akadály, az M5-ösön kilométere tucatjait tettük meg esőben, csak égszakadás és földindulás esetén húztuk fel egy benzinkútnál a tetőt. Épp időben. Normál esőben 110-150 kilométer/órás sebességtartományban egy csepp víz sem került az utastérbe. Aki még nem próbált esőben kabriózni, tegye meg, jó móka. Egy tanácsot azért adok: ha esik, ne lassítson és ne álljon meg, amíg megfelelő sebességgel halad, védve van, ha megáll, megázik.

8

Farolni kötelező, még takarékos módban is eldobja nagy gázra a fenekét (ám ilyenkor nagyot fékez az ESP, ami rontja az élményt), a hozzáértőbbek sport pluszban és kikapcsolt menetstabilizálóval csapatják, sőt a 6 másodperces rajtautomatikát is kipróbálják. Óvatos duhaj vagyok, ezeket a kalandokat meghagytam nekik, de azért egyszer-kétszer én is meghajtottam a kicsikét, hogy érezze, milyen kétszáz fölött az élet. Futóműve kemény, úthibákon büntet, de azt is élvezzük.

1

Mennyibe kerül?

Brutális az ára, nem is tudom, hogy kis hazánkban ki tudja ezt megvenni. 11,35 millió forint alaphangon a 228i Cabriolet, tesztautónk jól felszerelve 16,5 millió forintba kerül. Ennyi pénzért két-két Opel Cascadát, Peugeot 308 CC-t, Mini Cabrio JCW-t kapunk, de kevésbé jól felszerelve már 420i kabriót is hazavihetünk. A BMW már nem árulja a 228i kivitelt, a 252 lóerős 230i Cabrio alapára kézi sebességváltóval 11,561 millió forint.

Kép és szöveg: Biró Csongor

10 9 6 4 2