Ezek voltak a Porsche legolcsóbb autói – galéria

A stuttgarti Porsche Museum állandó kiállítása a Porsche legmostohább, transaxle korszakát mutatja, annak az időszaknak az autóit, amikor a német márka olcsóbb sportkocsikat szeretett volna gyártani. Az orrmotoros széria nem vált be, a tömeggyártás azonban sikeres, igaz nem a sportkocsik, hanem a szabadidő-autók révén.

hdm-3

Porsche 924

1972-ben döntöttek a Porschénál a 914-est leváltó dizájnról. Az utód vízhűtéses, négyhengeres orrmotort kapott, váltóval a hátsó tengely előtt. Ezt a megoldást nevezik transaxle hajtásnak. Az EA 425 néven futó projektet 1974-ben leállították, majd 1976-ban felélesztették és bemutatták a 924-est. Az Audi-gyárban készült Neckarsulmban, ahol számos Audi és Volkswagen alkatrész felhasználásával lehetővé vált egy olcsóbb, a szélesebb rétegek számára elérhető sportkocsi előállítása. Alapára 23 240 német márka volt. 150 684 példány készült belőle, a 924 S gyártása 1988-ban fejeződött be.

hav-6953 hdk-4299 hdk-4345 hdk-4353 hdk-4407

Porsche 944

1981 szeptemberében mutatta be a Porsche a 944-est. 163 lóerős négyhengerese a 924-es és a 911-es közé helyezte. Mivel motorja a 928-asból származott, a 944-est mindig is igazi Porschénak tartották, a 924-essel ellentétben. A takarékos sportkocsi 38 900 német márkás ára elfogadható volt, világszerte hamar népszerűvé vált. A sikerre való tekintettel a Porsche kibővítette a kínálatot, hamarosan érkezett a Turbo, az S, az S2 és a Cabriolet verzió. A gyártás 1991-es befejezéséig 163 302 darab 944-es készül el.

hdg-72 hdk-4356 hdk-4369 hdk-4463 hdk-4746

Porsche 928

A 928-ast a genfi szalon közönsége ismerhette meg először, a Porsche úgy mutatta be, mint a márka új nagy sportkocsiját. Akkor még úgy gondolták, hogy az immár 13 éves 911-est váltják majd le ezzel. Gran Turismóként sokkal több kényelmet és luxust kínált mint a 911, még rendes csomagtartója is volt. technikájában alapvetően különbözött, a transaxle hajtásban vízhűtéses alumínium nyolchengeres dolgozott, újdonság volt a Weissach passzív hátsókerék-kormányzás. Minden adott volt tehát, hogy a 928-as meggyőzze az ügyfeleket. 1978-ban még az év autója is lett. 1995-ig 61 056 különböző modell készült 928-as néven. Nem váltotta le a 911-est, utód nélkül  végezte.

hdk-2650 hdk-3804 hdk-3828 hdk-3829 hdk-3864

Porsche 968

A transaxle korszak csúcsán 1991-ben vezette be a Porsche a 968-ast, 15 év technikai fejlesztésének gyümölcsét. Háromliteres szíve 240 lóerőt teljesített, 305 newtonméteres nyomatéka a legtöbb volt, mit szívó négyhengeres valaha leadott. Számos technikai csemege (Motronic digitális vezérlés, négyszelepes hengerfejek, VarioCam rendszer) gazdagította. Futóművét keményre hangolták, határozott fékei és gazdag felszereltsége a kor egyik legjobb sportkocsijává tették. Sokan túl tökéletesnek vélték, 89 900 márkáért nem adta meg az emocionális többletet, amit a 911-es képviselt. Csupán négy évig gyártották, 1991 és 1995 között 11 245 autó készült a zuffenhauseni üzemben.

hdk-3423 hdk-5161 hdk-7262 hdk-7454 hdk-7831