Opel Adam S teszt: Ádámka gonoszkodik

Ha eddig túl nőiesnek tartotta a legkisebb Opelt, próbálja ki a 150 lóerős S változatot. Mi kipróbáltuk és nevetve változtattuk meg a véleményünket. A legerősebb apróság minden méteren mosolyt csal az arcunkra.

10

Hogy néz ki?

Az Adam a retró divathullámot lovagolja meg úgy, hogy a márkánál az ilyen miniknek nincs is hagyománya. Az evolúciós láncban az Agila helyére érkező 3,7 méteres Adam a városi fiatalokat célozza meg és kínálja nekik a mobilitás vidám formáját. A merészebbeknek ajánljuk a legmacsósabb Adamot, a nagykorúsított S változat egészen dögösen is néz ki: extrém nagy 18 hüvelykes felniken gurul, hatalmas vörös féknyergek lassítják, kétszínű karosszériáját légterelők teszik izgalmassá, sportos mivoltát pedig óriási hátsó szárny hangsúlyozza. A belsőt vörös cérnával varrott sportkormány, vörös műanyagbetétek, karbonszálas elemek és alumínium pedálok dobják fel. A Recaro sportülések extrém jól tartanak, nagyon OPC-szerű az egész kocsi.

8

Nincs sport gomb, nincs kamu hanggenerátor (ez mondjuk hiányzott is), van diffúzor és vaskos kipufogó. My Link érintőképernyős rendszeréhez mobiltelefonos navigáció kapcsolható. Van ülésfűtés és bluetoothos telefonkapcsolat.

3

Csomagtartója több mint jelképes, 170 literes, de a ledöntött hátsó ülésekkel 663 liter.

Hogy megy?

Az egynégyes stop-startos motor a hatfokozatú kézi váltóval kilencvennél 2200-at forog percenként a főtengely, száznál 2500-at, 110-nél 2900-at, 120-nál 3100-at, 130-nál 3250-et, 160-nál négyezret, 170-nél 4500-at. Parádésan gyorsul, visszafogott de szép hangon morog. A fékezés nem annyira agresszív, erős irányváltásra megemelkedik az ívkülső hátsó kerék. Nagy tempónál azt hinnénk, hogy ilyenkor eldobja magát a kocsi, de nem, kiváló futóműve három kerékkel is az aszfalton tartja.
Gyorsulása nem hátborzongató, 8,5 másodperc alatt jut el el álló helyzetből száz kilométer/órás tempóra. Végsebességét (210 kilométer/óra) nem próbáltuk ki, 180-nál nagyobb tempóval nem haladtunk. Legnagyobb nyomatéka 220 Nm (2750-4500-as percenként fordulaton). A közel 400 kilométeres teszt során 6,9 liter benzint fogyasztott száz kilométerenként.

5

Milyen vezetni?

Futóműve ráz, nem a kényelem volt a tervezés mozgatórugója. Rossz úton annyira kényelmetlen, hogy már jó. A kemény futómű, a széles gumik és a rövid tengelytáv bár büntet, a sportos autózást vidáman támogatják, akár végletes utcai harcokba bocsátkozhatunk. Jól uralható, extrém helyzetben is stabil, profi sofőrök és élvezhetik adottságait. Izgalmas benne minden perc, volt olyan pillanat amikor ő vezetett engem és nem én őt.

9

Mennyibe kerül?

A kicsi autók, minik között az Opel Adam S a leggyorsabb autó, ami Magyarországon ma kapható. Nincs igazi konkurense, az Abarth 500 Magyarországon csak elvétve kapható, a Twingo RS-t már nem gyártják, így az érte elkért 5 millió (felextrázva 6 millió) nem is drága.

Kép és szöveg: Biró Csongor

11 7 6 4 2 1

Legyen tiéd az első hozzászólás

Hozzászólás

Your email address will not be published.


*