Küszöbön a 47. Autóbusz Szakértői Tanácskozás

A Gépipari Tudományos Egyesület (GTE) és a Magyar Buszgyártók Szövetsége (MaBuSZ) közös rendezésében Budapesten november 15-én kerül sor a 47. Autóbusz Szakértői Tanácskozásra. A rendezvény a közúti közösségi közlekedés iránt érdeklődők, valamint az autóbusz gyártók és üzemeltetők hagyományos fóruma.

Az idei Autóbusz Szakértői Tanácskozás olyan időszakban kerül megrendezésre, amikor megvan az esély a magyar autóbuszipar jelentős fejlesztésére. A szakmai körök érdeklődéssel várják a buszpiac élénkülésére és benne a hazai gyártók növekvő szerepére vonatkozó információkat. Látni kell, hogy jelenleg a meglévő kapacitások sincsenek kihasználva és ahhoz, hogy a buszgyártás felpörögjön, első lépésben itthon kell piacot találnia és referenciát teremtenie.

A kínálati oldal adott. Mind a Kraftex Kft., mind az evopro  csoporthoz tartozó Ikarus Egyedi Autóbuszgyártó Kft. kifejlesztette azokat a típusokat, amelyek kielégítik a hazai igényeket és amelyekkel ki lehetne lépni a nemzetközi piacra. Ezt a képet egészíti ki, hogy a kisebb gyártók alkalmasak a piaci hézagokat kitöltő, speciális igények kielégítő típusok gyártására és szállítására. Ugyanakkor látni kell azt is, hogy a hét szűk esztendő után némi idő kell a kapacitások, a gyártás és a beszállítói lánc felpörgetéséhez.

Az Autóbusz Szakértői Tanácskozás során a plenáris ülésen Lepsényi István államtitkár (NGM) a hazai járműgyártás fejlődési lehetőségéről, Borbélyné Szabó Ágnes főosztályvezető-helyettes (NFM) az autóbusz-beszerzés egységes rendszeréről, Dabóczi Kálmán vezérigazgató (BKK) és Szedlmajer László vezérigazgató-helyettes (BKV) a budapesti közösségi közlekedést érintő kérdésekről, György Tibor műszaki fejlesztési vezető (Volán Egyesülés) a helyközi személyszállításhoz kapcsolódó témákról tart előadást. Nagy érdeklődés előzi meg Mészáros Csaba vezérigazgató (evopro Holding Zrt.) előadását, melynek címe: Van-e magyar buszgyártás?

A délutáni szekció szekciókban az előadók bemutatják a közelmúlt fejlesztési eredményeit, bele értve az új autóbuszok ismertetését és az elektromos hajtású autóbuszokkal kapcsolatos kérdéseket. A résztvevők megismerkedhetnek a haszonjárművek autonóm (vezető nélküli) irányítása terén elért eredményekkel. A képet a beszállító ipar kínálatának, új termékeinek bemutatása teszi teljessé.

Legyen tiéd az első hozzászólás

Hozzászólás