Kína tolja a Mercedes szekerét

A Mercedes-Benz személygépkocsik eladási sikereinek köszönhetően, az alacsonyabb tehergépjármű értékesítések ellenére is növelte forgalmát és nyereségét tavaly a Daimler AG konszern.

A Daimler a 2016-os negyedik negyedévben 799 ezer járművet értékesített, 3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A Daimler éves eladásai tavaly 5 százalékkal, 2,998 millióra emelkedtek.    Ezen belül a Mercedes-Benz személygépkocsi-értékesítés a negyedik negyedévben 589 ezer volt, 11 százalékkal magasabb az előző évinél. Tavaly a Daimler 2,197 millió Mercedes-Benz gépkocsit értékesített, 10 százalékkal többet, mint 2015-ben.

A Mercedes-Benz 2016-ban Európában 12 százalékkal növelte eladásait, ezen belül Németországban hat százalékkal. Az Egyesült Államokban három százalékkal csökkentek az eladások, míg Kínában 22 százalékkal emelkedtek. A Kínában gyártott modellek eladása 27 százalékkal nőtt a helyi piacon.

A negyedik negyedévben 41 milliárd euró bevételre tett szert a konszern, egy százalékkal nagyobbra a 2015. negyedik negyedévinél. 2016-os éves bevétele 153,26 milliárd euró lett, 3 százalékkal magasabb az előző évinél.    A Mercedes-Benz bevétele tavaly a negyedik negyedévben 7 százalékkal, 23,93 milliárd euróra emelkedett, miközben a Daimler Trucks bevétele 16 százalékkal, 8,46 milliárd euróra csökkent. A Mercedes éves bevétele hét százalékkal, 89,28 milliárd euróra emelkedett, a Daimler Trucks bevétele viszont 12 százalékkal, 33,18 milliárd euróra csökkent.

A konszern üzemi eredménye a negyedik negyedévben 19 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbihoz képest, 3,45 milliárd euróra. A 12,90 milliárd eurós éves üzemi eredmény két százalékkal maradt el a 2015-östől.    A konszern nettó nyeresége a tavalyi negyedik negyedévben éves bázison 18 százalékkal, 2,20 milliárd euróra emelkedett. Az éves nyereség 8,78 milliárd euró lett, egy százalékkal magasabb az előző évinél.

A Daimler AG az idén eladásainak és bevételének további “mérsékelt” növekedésére számít a globális járműpiaci forgalom növekedésének és javuló piaci részesedésének köszönhetően.