Kína húzza a Mercedes szekerét

A Daimler AG német autókonszern luxusmárkája, a Mercedes történetének legjobb eladását érte el márciusban és az első negyedévben, döntően a kínai kereslet növekedése és az E-osztály új modellje iránti nagy igény miatt.

A stuttgarti központú Daimler bejelentette: a Mercedes-Benz márciusban 15 százalékkal több, összesen 228 296 járművet értékesített.    Az első negyedévben 560 625 Mercedest értékesítettek, ami 16 százalékos növekedést és egyben rekord negyedéves eladás a német luxusmárka számára.

A Mercedes Kínában az év első három hónapjában 37 százalékos, Európában szintén kétszámjegyű, 11 százalékos eladás-bővülést ért el, míg az Egyesült Államokban 4,5 százalékkal tudta növelni értékesített autóinak számát.

A Smart városi modell eladásai 5 százalékos csökkenéssel, 15 000-re esetek márciusban, az első negyedéves eladásai is elmaradnak a tavalyi év azonos időszakától. A Mercedes most a Smart Európában március óta elérhető elektromos verziójától remél további üzleti sikereket.

Két német autógyártó, a BMW és a Daimler volt a világon a két legnyereségesebb ágazati cég 2016-ban – derül ki az EY vállalati tanácsadó adataiból. A BMW csoportszinten 10 százalék árbevételhez viszonyított profitot ért el tavaly, míg a Daimler 8,4 százalékot.