A francia és olasz cégek uralják a járműipart

Nem történt jelentős növekedés az autógyártók részvényesi értékében az elmúlt időszakban, az alkatrészgyártók és az autókereskedők viszont növekedést produkáltak. Egy kimutatásból kiderült, az autógyártók 2,3 százalékos növekedést produkáltak, ez jelentős csökkenés a tavalyi negyedik negyedévi 15 százalékhoz képest, az alkatrészgyártóknál a számok szinte pont fordítottak, a tavalyi negyedik negyedéves 3,4 százalék után idén 12,5 százalékos növekedést értek el.

A PSA jól teljesített

Az első negyedév sztárja a PSA-csoport volt, 21,8 százalékos növekedést értek el az újabban egyre fontosabb pénzügyi érték, a részvényesi érték tekintetében. A tőzsdei növekedés a franciák bevásárlásának tudható be. Megvették a General Motorstól az Opelt és a Vauxhallt 1,3 milliárd dollárért, továbbá a GM pénzügyi szolgáltatásait is átvették 900 millió dollárért.

Peugeot 5008

A másik jól teljesítő csoport a Fiat Chrysler volt. 18,3 százalékot emelkedett az értékük, ez mind azoknak a találgatásoknak tudható be, hogy az a hír járja, hogy a cég összeállhat a Volkswagen csoporttal.

A többi gyártó eredményei koránt sem voltak ilyen jók. A Daimler csak 2,4 százalékot, a Volkswagen csak 1,7 százalékot javított, a Renault és a BMW értéke még csökkent is, előbbi 3,6, utóbbi 3,7 százalékkal.

A hihetetlen olasz teljesítmény

Az alkatrészgyártók közül messze az olasz Pininfarina teljesített a legjobban, 79,5 százalékos tőzsdei növekedést értek el az első negyedévben. Ezt annak köszönheti, hogy a hírek szerint 20,5 milliós nyereséget ért el 2016-ban, 2015-ben még 18,2 milliós veszteséget produkált. Az idei kimutatásaik is pozitívak. Az indiai Mahindra 2015 óta résztulajdonos az olaszoknál, ők most egy négy évre szóló 68 millió dolláros szerződést írtak alá az elektromos motor- és akkumulátorgyártó Hybrid Kinetic-kel, így akarnak betörni az egyre népszerűbb elektromosautó-piacra.

Egész jól teljesített a szintén olasz Sogefi (51,8 százalékos növekedés) és a német alapítású Leoni (41,2 százalékos növekedés). A Sogefi komoly tényezővé nőtte ki magát az alkatrészgyártó szegmensben az elmúlt időszakban. Tavaly a harmadik és negyedik negyedévben is több, mint 30 százalékos növekedést ért el, februárban pedig 153 milliós jövedelmet jegyzett. Bejelentették, hogy létrehozzák első afrikai telepüket, egy gyárat Marokkóban. A kis Leoni felülmúlta a vele szemben felállított elvárásokat, 78 milliós jövedelmet könyvelt 2016-ban.

Végezetül, a kereskedők is kifejezetten jól teljesítettek az első negyedévben, az Inchcape 19,6 százalékkal, a Stern Groep 14,2 százalékkal, a Vertu Motors 12,4 százalékkal a Pendragon pedig 11,8 százalékkal növelte tőzsdei értékét. A növekedési trend alól a legnagyobb skandináv kereskedő jelentette a kivételt, a Bilia ugyanis 11,4 százalékos részvényérték-csökkenést szenvedett.