A Toyota a legértékesebb

Tavalyhoz hasonlóan a Google volt idén is a világ legértékesebb márkája – derült ki a Kantar Millward Brown médiapiaci kutatóvállalat “Brandz Top 100” felméréséből. Az autógyártók között továbbra is a Toyota vezet a BMW és a Mercedes-Benz előtt.

A második legértékesebb márka az Apple, amelyet a Microsoft követ.    A három cég sorrendjében nem volt változás tavalyhoz képest.    A lista negyedik helyére az Amazon került, amely tavaly még hátrébb volt, a hetedik helyen állt. Az ötödik helyen továbbra is a Facebook található.

A Google márka értéke 7 százalékkal 245,6 milliárd dollárra, az Apple értéke 3 százalékkal 234,7 milliárd dollárra, a Microsofté 18 százalékkal 143,2 milliárd dollárra, az Amazoné 41 százalékkal 139,3 milliárd dollárra, a Facebooké pedig 27 százalékkal 129,8 milliárd dollárra nőtt.

A listán szereplő száz márkának az összesített értéke 8 százalékkal nőtt egy év alatt, 3400 milliárd dollárról 3600 milliárd dollárra.    A Brandz Top 100 tanulmányt a WPP marketing és márkatanácsadó, valamint cége, a Kantar Millward Brown készíti. Ez a világon az egyetlen rangsor, amely potenciális és jelenlegi fogyasztók értékelését is felhasználja – a pénzügyi adatok mellett – a márkaértékek meghatározásához. A jelentés elkészítéséhez több mint 3 millió vásárlót kérdeztek meg globálisan, mintegy 120 ezer márka kapcsán.

A tíz legértékesebb autómárka közül csak hat fért bele a Top 100-ba.

  1. Toyota (28,7 millió dollár )
  2. BMW 24,6
  3. Mercedes-Benz 23,5
  4. Ford 13,1
  5. Honda 12,2
  6. Nissan 11,3
  7. Audi 9,4
  8. Tesla 5,9
  9. Land Rover 5,5
  10. Porsche 5,1