Jól megy a Seatnak

A Seat továbbra is kétszámjegyű növekedésről számolhat be. Az év első öt hónapjában a spanyol autógyártó világszerte 201 300 autót adott át ügyfeleinek, amely 13,9 százalékos növekedés a tavalyi év hasonló időszakához viszonyítva (2016. január – május: 176 700 darab). Május hónapban a Seat összesen 42 600 kiszállítást teljesített, amely 11,9 százalékos bővülést jelent 2016. azonos hónapjához képest.

A kiszállítások emelkedő tendenciája mögött az egyes országokban tapasztalt jelentős erősödés áll, amelyet a főbb piacok kimagasló teljesítménye koronázott meg. A januártól májusig tartó időszakot vizsgálva Spanyolország vezeti a kiszállítások listáját 44 100 autóval (+23,1 százalék), Németországban 10 százalékkal 38 700 darabra nőtt a kiszállított autók száma, míg az Egyesült Királyság piacán 20 százalékos bővüléssel 24 600 autót vehettek át tulajdonosaik (+20,9 százalék). Szintén a Seat legdinamikusabban bővülő piacainak sorát bővíti Ausztria (7 800 darab; +23,7 százalék), Lengyelország (5100 darab; +25,8 százalék) és Svájc (4300 darab; +66,5 százalék). Ezen kívül a márka tovább növelte kiszállításait a különböző értékesítési csatornákon, így például ebben az időszakban adott át egy 42 Leon modellből álló flottát a Red Bull értékesítési hálózatának az Egyesült Királyságban.

A Seat modellkínálata 2017. második félévében tovább bővül. Június 26-án a márka Barcelonában fedi fel új Arona modelljét. A márka első kompakt crossover modelljének piaci bevezetésére várhatóan az év végén kerül sor. A Leon és az Ibiza után ez lesz a harmadik, értékesítést támogató esemény 2017-ben. A Seat jelenleg gőzerővel dolgozik az új Ibiza piaci bevezetésén, a modell várhatóan ebben a hónapban mutatkozik be a kereskedésekben. A Seat történetének legnagyobb termékoffenzívája 2016-ban az Ateca színre lépésével kezdődött.