Virtuális valóság a Volkswagennél

A Volkswagen-csoport szakemberei a gyártást és logisztikát segítő virtuális valóság (VR) alkalmazásokat fejlesztettek ki, amelyek lehetővé teszik, hogy több résztvevő egy virtuális szobában találkozzon.

A tesztidőszak után a Volkswagen-csoport az autógyártók közül elsőként mutat be VR technológiát, amely a HTC VIVE-VR rendszeren működik. Az erre a célra az Innoactive startup céggel együttműködésben fejlesztett Volkswagen Digital Reality Hub a csoporton belül már létező VR alkalmazásokat, felhasználókat és eszközöket fogja össze egyetlen platformon. E platform mutatkozott be a nyilvánosság előtt a Digility konferencián és kiállításon Kölnben.

 “A virtuális valóság ideális feltételeket teremt a márkák és telephelyek közötti együttműködéshez” – magyarázza Jasmin Müller, az Audi logisztikai munkatársa. A csoportban dolgozó kollégáival együtt, a márkákon átívelő Digital Realities Team tagjaként VR megoldásokat fejleszt a gyártás és logisztika számára. A csapat már tervezett virtuális valóságban működő logisztikai tréningeket, virtuális környezeteket alkotott workshopok számára, vagy épp eszmét cserélt a legjobb gyakorlati példákról VR-en keresztül.

Dennis Abmeier, a csoport IT munkatársa szintén a Digital Realities Team tagja. Így fogalmaz: “a tudás cseréje legalább annyira fontos, mint a tudás rendszerezése. Ezért alkottuk meg a Volkswagen Digital Reality Hub központi platformot az Innoactive közreműködésével. Az összes alkalmazott hozzá tud férni minden létező VR elemhez, és minden begyűjtött tudáshoz a platformon keresztül. Így az önálló egységeket alkalmassá tesszük arra, hogy gyorsan vehessenek át új gyakorlatokat, és másokkal közösen mozogjanak a VR alkalmazásokban, ahol ezáltal interaktív módon tervezhetnek új munkafolyamatokat.”

Mathias Synowski, a csoport logisztikai részlegének egyik VR-felhasználója így jellemzi a virtuális valóság megoldások hozzáadott értékét: “ezen az úton haladva virtuálisan részt vehetünk majd olyan workshopokon, amiket más telephelyeken tartanak, vagy virtuális támogatást kaphatunk egy másik márka szakértőitől, ha épp egy optimalizálási feladaton dolgozunk. Ez nagyban megkönnyíti majd a napi csapatmunkánkat és rengeteg időt spórol meg nekünk.” A VR technológiák fejlesztése ezért fontos lépés a jövő digitális, hálózatba kötött és hatékony termelési rendszere irányában.

A virtuális valóság applikációk tesztelése és bevezetése a márkák közötti együttműködés példája a csoporton belül: a Group Logistics és a “Digital Factory” ernyője alatt a Digital Realities Team jelenleg további virtuális valóság alkalmazásokat fejleszt az Audi, Seat, Škoda és Volkswagen márkák gyártási és logisztikai rendszere számára. Az applikációk az egész csoporton belül elérhetőek lesznek a Volkswagen Digital Reality Hub közös platformon keresztül. A felhasznált technológiát is megemlítve a VR végfelhasználó a HTC VIVE Business Edition VR headset segítségével mozog a virtuális térben, amely eszközt kifejezetten üzleti felhasználásra fejlesztettek.

A Volkswagen-csoport ezáltal az első autógyártó, amely virtuális valóság (VR) technológiát alkalmaz a csoporton belül a HTC VIVE headset segítségével. A Volkswagen-csoport, az Innoactive és a HTC VIVE elsőként a kölni Digility konferencián és kiállításon mutatta be a nyilvánosság előtt a termelés és logisztika számára készült új VR alkalmazásokat, továbbá a Volkswagen Digital Reality Hub-ot. A VR és AR szakkiállításon élő bemutatót is tartottak a legújabb VR alkalmazásokról.