Magyar alkatrészekkel: Peugeot 3008 GT teszt

A 2017-es év autója sem nélkülözi a magyarországi autóipar termékeit. A leggazdagabban felszerelt GT változatot hajtottuk, a legerősebb, kétliteres dízelmotorral.

Újdonságok

A kizárólag a 2.0 literes BlueHDi 180 S&S EAT6 motorral készült 3008 GT-t speciális tulajdonságokkal ruházták fel, megjelenését a két, egymástól éles vonallal elválasztott színárnyalat teszi különlegessé. Sportos megjelenéséről a kiszélesített sárvédők és a szériában kínált 19 hüvelykes gumiabroncsok (235/50 R19) gondoskodnak. A kizárólag a GT változathoz kínált gumihoz gyémánthatású, kettős árnyalatú felni jár. A teljesen LED-es fényszóró és a szekvenciálisan működő irányjelző fénysor alapfelszerelés.

Peugeot 3008 GT

A kis méretű kormány, a magasan elhelyezett, 12,3 hüvelykes digitális kijelző, valamint a kézre álló zongorabillentyűkkel kiegészülő kapacitív érintőképernyő már jelzi, hogy a franciák szabadidő-autója kivételes technikai arzenállal rendelkezik.

Peugeot 3008 GT

A GT utasterének jellegzetes vonása a kettős, réz árnyalatú szegélyvarrás a műszerfal tetején, az ajtópaneleken és a központi kartámaszokon. Ugyanez a díszvarrás visszaköszön a szemet is gyönyörködtető bőrkárpiton.

Peugeot 3008 GT

Az exkluzivitás tovább folytatódik a sajátos réz árnyalatú, digitális csempés műszeregységben. A dinamikus lelkület, a megvilágítás intenzitása, a képernyő animációk, a hangbeállítások, a finom illatok bepermetezése, az AGR-tanúsítvánnyal rendelkező első ülésekben dolgozó többpontos masszázsrendszer gondoskodik az érzékekre kihegyezett környezetről.

Peugeot 3008 GT

Az állítható padlómagasságú, 520 literes csomagtartóból a hátsó üléstámlákat ledöntve 1482 literes puttonyt varázsolhatunk.

Peugeot 3008 GT

Technológia

A kétliteres HDi 180 lóerős, 400 Nm nyomatéka 8,9 másodperc alatt repíti 100 kilométer/órás sebességre a kocsit.

Peugeot 3008 GT

Innováció

A digitális kijelző a jövő autóit idézi meg, szinte bármilyen információt megjeleníthetünk a menüből, vagy éppen semmit – ilyenkor csak a sebességet vetíti elénk.

Peugeot 3008 GT

Szubjektív

A motor erejét érezzük (főként a 400 newtonméteres csúcsnyomatékát), a japán Aisin váltó azonban nem mindig érti meg vele egymást. A vezetéstámogató rendszerek közül a távolságot automatikusan tartó tempomattal elégedettek voltunk, a sávtartóval azonban nem: hektikus és bizonytalan. A kis kormánnyal élvezetes a vezetés, de a kormány nem ad pontos visszajelzéseket az útról. A futómű lehetne fejlettebb is, a hátsó csatolt lengőkaros megoldás hátrányait folyamatosan érezzük. Kemény és pattogós, főleg a keresztbordákon borul ki a bili.

Peugeot 3008 GT

Költségek

Mélyen a zsebébe kell nyúlnia annak, aki beleszeret a 3008 GT-be. Már az alapára is 11 millió forint fölött kezdődik, az extrák közük tesztautónkba mindent belezsúfoltak több mint kétmillió forint értékben.

Peugeot 3008 GT

Gyártás

A sochaux-i üzemben készülő modellek garantáltan francia eredetét tanúsítvány igazolja, de beszállítói között azért vannak hazánkban tevékenykedő vállalatok is.

Peugeot 3008 GT

Beszállítók

Íme, a Peugeot 3008 főbb beszállító, köztük számos hazánkban és a környező országokban is tevékeny vállalattal.

DELFINGEN – vezetékvédelem (Arad)(Tier 2)

FAURECIA – emissziófelügyeleti rendszer (Jászárokszállás)

BROSE – elektromos csomagtérajtó-emelő (Kecskemét)

AGC AUTOMOTIVE: sötétített hátsó ablak (Tatabánya-Környe)

DELPHI – motorvezérlő egység (Tatabánya)

DAYCO – dörzskerék

DIEHL – szinkrongyűrű

INTEVA PRODUCTS: kilincs

DANA – motorolajhűtés (Győr)

FEDERAL-MOGUL – főtengely tömítés (Kunsziget)

GESTAMP – karosszériaváz alkatrészek (Mór)

WEBASTO: állófűtés, panorámatető (Tier 2)

TI AUTOMOTIVE – üzemanyagbetöltő (Győr)

LYDALL GERHARDI – padló alatti hőpajzs

WR CONTROLS – ajtókábelek

SKF – kúpos csapágy

KONGSBERG AUTOMOTIVE – ülésfűtés (Tier 2) (Siófók)

VOESTALPINE – lézerhegesztett hosszanti sín ülésekhez

JTEKT: kormányszervó

AUTOMOTIVE LIGHTING – fényszóróvezérlés

COOPER STANDARD AUTOMOTIVE – lengéscsillapító ütköző

RHEINMETALL AUTOMOTIVE . mechanikus vízpumpa

MAGNA – izzítógyertya vezérlés

CARBODY – vízelvezető

CONTITECH – bordásszíj (Vác)

HELLA – mikro aktuátorok

VALEO – szivargyújtó (Veszprém)

AGC AUTOMOTIVE: oldalsó ablakok (Tatabánya-Környe)

NORMA – gáztalanító cső

AISIN: automatikus váltó

MANN + HUMMEL – turbó beömlőcsatorna

MAGNETI MARELLI – telematikai doboz

RÖCHLING AUTOMOTIVE: alsó motorburkolat (Pitesti)

REEL PRECISION – bemenőtengely (kuplung)

Képek és szöveg: Biró Csongor

6 4 2 22 18 16 15 9 7