Sosem volt ilyen durva BMW

Az új BMW M5 hajtáslánca most először a vadonatúj fejlesztésű M xDrive intelligens összkerékhajtás műszaki alapjaira épül, középpontjában egy elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolóval dolgozó osztómű áll, amely az erőforrásból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot igény szerint 0 és 100 százalék közötti arányban képes elosztani az első és a hátsó tengely között.

BMW M5

Útfekvését a hátsó tengelybe integrált aktív M differenciálmű garantálja, amely az elektronikusan vezérelt többtárcsás differenciálzárnak köszönhetően a motorból érkező erőt igény szerint 0 és 100 százalék közötti arányban képes elosztani a két hátsó kerék között. Az M xDrive intelligens összkerékhajtás karakterisztikája a dinamikus menetstabilizáló rendszer és az M dinamikus mód összehangolásával aktiválható öt különböző hajtáslánc-konfigurációnak köszönhetően a vezetési stílushoz állítható. Az új BMW M5 minden indításkor az állandó intelligens összkerékhajtás (4WD) és a bekapcsolt menetstabilizáló rendszer párosát aktiválja, amely dinamikus kigyorsítások közben a hátsó kerekek enyhe megcsúszását is engedélyezi. A kontrollált hátsókerék-csúsztatásokat lehetővé tevő M dinamikus mód a BMW M xDrive sportos összkerékhajtásával (4WD Sport) együtt aktiválható. Kikapcsolt menetstabilizáló rendszer esetén az új BMW M5 háromféle hajtáslánc-konfigurációt kínál fel (4WD, 4WD Sport, 2WD), amelyeket elsősorban a versenypályás tempózás szempontjai szerint fejlesztettek ki a mérnökök. A rendszer végső esetben a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás teljes kikapcsolását is lehetővé teszi (2WD), klasszikus stílusban, a két hátsó kerékre szabadítva az erőforrásból érkező összes teljesítményt és forgatónyomatékot.

BMW M5

A motorháztető 4,4 liter hengerűrtartalmú, duplaturbós V8-as benzinmotor foglal helyet. A megnövelt teljesítmény és a minden korábbinál nagyobb csúcsnyomaték üzembiztos előállításáról rendkívül hatékony kiegészítő töltőlevegő-hűtő, még pontosabb közvetlen üzemanyag-befecskendezés és új fejlesztésű turbófeltöltők gondoskodnak. Az erőforrás így a percenkénti 5600 és 6700 közötti főtengelyfordulat-tartományban 441 kW / 600 lóerő maximális teljesítmény leadására képes, míg a főtengely percenkénti 1800 fordulatától felépülő 750 Nm csúcs forgatónyomaték egészen percenkénti 5600 főtengelyfordulatig fennáll. Az erőforrás speciális, igénybevétel szerint változó motorolaj-ellátása ráadásul még a legintenzívebb versenypályás körülmények között is garantálja a V8-as blokk optimális kenését. Álló helyzetből 3,4 másodperc alatt sprintel 100 kilométer/órás sebességre, de a 200 kilométer/órához is csupán 11,1 másodpercre van szüksége. A modell végsebességét az elektronika 250 kilométer/óránál maximálja, az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető M Driver’s Package azonban ezt egészen 305 kilométer/óráig kitolja.

BMW M5

A BMW M GmbH tervezői számos ponton módosítottak az új BMW 5-ös sorozat karosszériáján: a hűtőrendszerek, illetve a fékek tökéletes levegőellátásáért kiszélesítették az első kerékjárati íveket és a nagyméretű légbeömlőkkel ellátott első lökhárítót, új hátsó diffúzort építettek be, a motorháztetőt pedig alumíniumból, míg a tetőt szénszál-erősítésű műanyagból készítették el. Az új BMW M5 letaglózó teljesítményét a dupla ikervégződésű kipufogórendszer nyomatékosítja, amely a beépített pillangószelepnek köszönhetően rendkívül visszafogott és abszolút zabolátlan orgánumra is képes. A vezető a rendszer hangzását egyetlen gombnyomással változtathatja.

BMW M5

Az alumínium motorháztető, a szénszál-erősítésű műanyagból készült tető és a súlyoptimalizált kipufogórendszer alkalmazásával az új BMW M5 az M xDrive intelligens összkerékhajtás ellenére is könnyebb lett elődjénél. A modell módszeres súlycsökkentését az alapfelszereltség részeként kínált BMW M sport fékrendszer is segíti, amely a kékre fényezett, elöl hatdugattyús, hátul egydugattyús féknyergekkel, valamint a négy darab belső szellőzésű, lyuggatott féktárcsával minden vezetési szituációban intenzív lassulást garantál. Az opcionális extrafelszereltségek listájára a BMW M divízió karbon-kerámia fékrendszere is felkerült, amely az aranyszínűre fényezett féknyergekről ismerhető fel. A további 23 kilogramm súlycsökkenést eredményező sport fékrendszer még a legkeményebb versenypályás igénybevételek közepette is fáradhatatlanul, tökéletes pontossággal adagolható.