Új márkát alapított a Volkswagen

A berlini TechCrunch Disrupt konferencián bemutatta első modelljét a Volkswagen konszern elektromos autókat gyártó márkája, a Moia.

Ole Harms, a Moia vezérigazgatója egy hat személy szállítására alkalmas minibuszt mutatott be a konferencián. A járművet a Volkswagen Nutzfahrzeuge haszongépjármű-gyártó céggel és a Volkswagen osnabrücki üzemével közösen fejlesztették ki és építették meg viszonylag rövid idő, tíz hónap alatt.     A jármű a megadott adatok szerint 300 kilométeres hatótávval rendelkezik, és 30 perc alatt lehet 80 százalékra feltölteni az akkumulátorait.

A városi közlekedés szolgálatába állítani tervezett elektromos jármű annak a “telekocsi” koncepciónak a keretében született meg, amellyel a jövő évtől tervezi autómegosztó közösségek létesítésével érezhető mértékben csökkenteni az ingázó forgalmat a Volkswagen leányvállalata, a Moia.     “Jövőre lépünk a nemzetközi piacra, és 2025-re már egymillió személygépkocsival tehermentesítjük Európa és az Egyesült Államok nagyvárosainak forgalmát” – jelentette ki Ole Harms. Az első lépés 200 Moia jármű forgalomba állítása lesz Hamburgban.

A Moia járművek utasai mobil alkalmazással rendelhetik meg a fuvart. Az alkalmazás algoritmusa gondoskodik majd a jármű kihasználtságának növeléséről a lehető legkisebb kitérők megtétele és az üresjáratok minimálisra csökkentése mellett. A jármű használati díját a tömegközlekedési jegyek és a taxik díjszabása között állapítják majd meg.    A Moia, a Volkswagen konszern tizenkettedik márkája egy évvel ezelőtt a londoni TechCrunch Disrupt konferencián mutatkozott be.