Megnézzük, mit csinál a Tesla jobban, mint mi

Tesztelik az elektromos teherautókat

A Daimler 2021-ben kezdi meg az Mercedes eActros elektromos tehergépjárművek sorozatgyártását, a modell tíz kísérleti példánya az elkövetkező hetekben kezdi meg a próbaüzemet a kiválasztott ügyfeleknél – jelentette be a Daimler.

Az elsősorban városon belüli áruelosztó funkcióra tervezett eActros tehergépjármű kétféle, 18 és 25 tonnás változatban készül 200 kilométeres hatótávval. A nagyobb hatótávú 40 tonnás változat piacéretté tételéhez még több technológiai akadályt is le kell küzdeni – közölte Martin Daum, a Daimler Trucks vezérigazgatója.    Az eActros modellből a Daimler évi ezer példányt tervez gyártani a dízelmotoros változatnál magasabb áron.

A Daimler haszongépjárművek németországi konkurense, a MAN, szintén 2021-re tervezi gyártani elektromos teherautóját.    Az amerikai Tesla tavaly mutatta be az állítólag 800 kilométeres hatótávú 40 tonnás elektromos kamionjának a prototípusát, aminek 2019-ben tervezi megkezdeni sorozatgyártását.

“Ha ez így lesz, azonnal veszünk kettőt és az egyiket darabjaira szedjük, hogy megnézzük, mit csinál a Tesla jobban, mint mi” – mondta Martin Daum. Megjegyezte: “nem az a termék számít, amit az ügyfeleknek holnapra ígérünk, hanem amit ma gyártunk”.

A Daimler Trucks tavaly 471 ezer tehergépjárművet gyártott, 55 ezerrel többet mint 2016-ban. Értékesítési árbevétele 33,2 százalékkal, 35,7 milliárd euróra emelkedett, a működési eredmény 1,95 milliárd euróról 2,38 milliárd euróra nőtt 6,7 százalékos bevételarányos jövedelmezőség mellett.