Talpra állt a Mitsubishi

Eladásai 14 százalékos és működési eredménye 12 százalékos növekedését várja a folyó pénzügyi évben a Mitsubishi, a hetedik legnagyobb japán autóipari konszern, elsősorban ázsiai értékesítési sikereinek köszönhetően.

A Mitsubishi Motors a 2019 márciusával záró folyó pénzügyi évében az előzőnél 12 százalékkal magasabb, 110,0 milliárd jen (267 milliárd forint) működési eredményre számít. Ez nagyjából megegyezik a Thomson Reuters üzleti hírszolgáltató által elemzők körében végzett felmérés 111,5 milliárd jenes medián értékével.     Az idén márciusban zárt 2017/2018-as pénzügyi évben a Mitsubishi 98,2 milliárd jen üzleti eredményt ért el, közel a húszszorosát az előző évi 5,1 milliárdnak. A Mitsubishi működési eredményét a 2016/2017-es pénzügyi évben egyes modelljei “alulbecsült” fogyasztási adatai miatt kitört botrány terhelte meg.

A Mitsubishi az idén 1,25 millió járművet tervez értékesíteni, 14 százalékkal többet, mint tavaly. A legnagyobb értékesítési sikert a délkelet-ázsiai piacon nemrégiben bemutatott Xpander minivan modelljétől várja, de Kínában is bővíti gyártókapacitását helyi partnerével együtt.

A Mitsubishi tavaly októberben bemutatott hároméves üzleti stratégiája a globális értékesítés harminc százalékos növelése mellett a Nissan-Renault szövetség tagjaként 100 milliárd jenes költségmegtakarítást is előirányoz. A Nissan 34 százalékos tulajdonrész megvásárlásával segítette ki a Mitsubishit a fogyasztási adatok meghamisítása okán bekövetkezett nehéz pénzügyi helyzetből.