Botladozik a kínai piac, de még így is brutálisak az eladások

Júniusban lassult az autóeladások növekedési üteme Kínában az Egyesült Államokkal egyre mélyülő kereskedelmi konfliktus közepette.

A kínai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, a CAAM (China Association of Automobile Manufacturers) kimutatása szerint júniusban az egy évvel korábbihoz képest 2,3 százalékkal nőtt a személygépkocsik értékesítése, jóval kisebb mértékben a májusi 7,9 százalékos növekedésnél.

Peking július elsejétől 25 százalékról 15 százalékra csökkentette az autók importvámját, az Egyesült Államokból behozott autókat viszont az amerikai importvám-emelésre adott válaszként efelett még 25 százalék vámtétellel terheli meg, összesen 40 százalékkal. Az Egyesült Államok 2,5 százalékról növelte meg az autók importvámját 25 százalékra.

A kínai autópiacon legnépszerűbb kivitel, a SUV modellek értékesítése az egy évvel korábbihoz képest 0,5 százalékkal 738 ezerre csökkent júniusban, holott az év eleje óta a halmozott eladások 9,7 százalékkal öt millióra növekedtek.

A négyajtós limuzinok értékesítése júniusban 9,1 százalékkal 963 ezerre emelkedett, az év eleje óta pedig 5,5 százalékkal 5,7 millióra.

A teljesen elektromos és hibrid autók eladása 42,9 százalékkal 84 ezerre emelkedett júniusban, az év eleje óta pedig 111,5 százalékkal 412 ezerre.

Az Amerikai Ford Motor Co. eladásai júniusban 38 százalékkal 62 ezerre csökkentek, az első féléves értékesítés viszont 25 százalékkal 400 ezerre emelkedett.

A General Motors havi értékesítési számokat nem tesz közzé, a júniussal zárt negyedévben azonban az egy évvel korábbinál 0,7 százalékkal több, 858 ezer autót adott el.

A japán Nissan Motor Co. eladásai júniusban 10,4 százalékkal 131 ezerre, az év első felében pedig 10,8 százalékkal 720 ezerre emelkedtek.  A Toyota Motor Co. júniusban 11,0 százalékkal több, 117 ezer autót értékesített, az év első felében pedig 10,9 százalékkal többet, 680 ezret.