Kivárnak a kínai vásárlók

Csökkenteni kényszerül idei eladási tervét Kínában a Volkswagen, de ezzel együtt is a piaci átlagot meghaladó értékesítési mutatókra számít.

“Az Egyesült Államokkal kialakult kereskedelmi ellentétek jelentős autópiaci hatása miatt mérsékelnünk kell idei eladási tervünket Kínában” – jelentette ki Jochem Heizmann, a Volkswagen konszern kínai üzletágának az igazgatója a japán Nikkei gazdasági lapnak adott interjúban. “Teljesen nyilvánvaló, hogy nem maradhatunk meg korábbi számaink mellett” – fogalmazott, hozzátéve, hogy nem is lát lehetőséget a helyzet javulására az elkövetkező hónapokban.

Áprilisban, a pekingi autószalonon még négy százalékra becsülte Jochem Heizmann a kínai autópiac idei növekedését, amit a Volkswagen eladásainak a növekedése szerinte meg is fog haladni. Ehhez képest mostanra a Volkswagen szóvivőjének hírügynökségi megkeresésre adott válasza szerint már csak annyit lehet biztosan állítani, hogy a Volkswagen eladási adatai “meghaladják majd a piaci átlagot”.

A kínai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, a CAAM (China Association of Automobile Manufacturers) adatai szerint szeptemberben az egy évvel korábbihoz képest 12 százalékkal csökkent az autópiaci forgalom Kínában. Az év első kilenc hónapjában pedig mindössze 0,6 százalékkal növekedtek az eladások.

A Volkswagen nem érintett ugyan az Egyesült Államok és Kína között folyó autóipari kereskedelmi forgalomban, a kínai vásárlók azonban a kialakult ellentétek miatt meglehetősen elbizonytalanodtak és kivárásra rendezkedtek be.     A Volkswagen konszern az idei első kilenc hónapban 3,04 millió autót és haszongépjárművet értékesített Kínában és Hongkongban, öt százalékkal többet a tavalyi azonos periódusban elért forgalomnál. Szeptemberben viszont hat százalékkal csökkentek a konszern eladásai, ezen belül a VW márka eladásai pedig 10,5 százalékkal.