Veszik a hibrideket, mint a cukrot

A hálózatról tölthető (plug-in) hibrideké a leggyorsabban növekvő piac az öt legnagyobb európai autópiacon.

A PwC üzleti tanácsadó és könyvvizsgáló vállalat érdekeltségébe tartozó Strategy& piackutató és tanácsadó cég tanulmánya alapján az öt legnagyobb nemzeti autópiacon 146 ezer plug-in hibrid autó kelt el az év első kilenc hónapjában Európában, 316 százalékkal több, mint 2019 azonos időszakában.    Az elektromos autók három kivitelben készülnek. Van az akkumulátor-hajtású teljesen elektromos autó, valamint a belsőégésű és villanymotorral egyaránt rendelkező hibrid autó, amelyeknek az akkumulátorát vagy lehet tölteni az áramellátó hálózatról a benzinmotor mellett is (plug-in), vagy csak az autó benzinmotorja tölti menet közben.

Az öt legnagyobb európai autópiacon, Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban és Nagy-Britanniában az év első kilenc hónapjában abszolút számban a hálózatról nem tölthető hibrid autókból kelt el a legtöbb az elektromos autók közül, összesen 386 ezer. Az eladások növekedése azonban az egy évvel korábbihoz képest “mindössze” 97 százalékos volt. Teljesen elektromos autóból pedig 179 ezer kelt el az öt piacon, 121 százalékkal több mint az előző évben.    A belsőégésű motoros autók értékesítése viszont csökkent a mostani krízisévben. Felix Kuhnert, a PwC autópiaci szakértője szerint tehát jó lóra tettek azok az autógyártók, amelyek minden technológiai kihívás és költségterhek mellett is nagy erőt fektettek az elektromos mobilitás fejlesztésébe.