Mazda CX-5 teszt: könnyű és izmos

Az érzékien megújult Mazda CX-5-öst a legerősebb motorjával teszteltünk. Príma darab!

Hogy néz ki?

Pont olyan, mint elődje, annyi különbséggel, hogy LED-es főfényszórók is járnak hozzá a magasabb felszereltséggel és a LED-es nappali füzér a szoknyáról a szemöldökre költözött. A ködlámpa is LED-es. Bent elegáns az autó, ez a modell is megkapta a tekerőgombos középkonzoli kezelőfelületet, a szórakoztató- és információs képernyője álló helyzetben érintésre is reagál. Világos bőrkárpitja óvatosságra int, kár lenne bemocskolni. Az összeszerelés minősége hibátlan. A tesztelt Revolution Top verzióban az első ülések elektromosan állíthatók voltak, a sofőr oldalán memóriával. Csomagtere 463 liter (övvonalig 503 liter), ledöntött ülésekkel 1,6 köbméteres térben gazdálkodhatunk.

P1130580

Hogy megy?

Az első Skyactiv Mazda a CX-5 volt, így természetes, hogy a könnyűépítésből nem engedtek a japánok. A nagyszilárdságú acélok 61 százalékos arányának ellenére a kocsi saját tömege 1570 kilogramm (75 kilogrammos vezetővel).  A CX-5-ösben először teljesít szolgálatot a legerősebb Skyactiv 2,5-ös, közvetlen befecskendezéses benzines, 192 lóerővel (percenként 5700-as fordulaton) és 256 Nm-es nyomatékkal (4000-es percenkénti fordulaton). A finoman dolgozó hatfokozató automatikus váltót nem lehet kormányról váltani, viszont van sportmód (gázadásra nagyobb kedvvel vált vissza és magasabb, 3500 körüli fordulatra pörgeti váltás előtt a motort) , amiben fickós az amúgy nem túl ideges kocsi. Kivéve, ha padlóig tapossuk a gázt. Ilyenkor felvinnyog az egyébként halk erőforrás, a váltó addig megszokott elegáns programja hisztérikusra vált. Az összkerék-meghajtás köztes differenciáljának szerepét, ahogyan a Mazda 6-ban is, lamellás tengelykapcsolóra osztották, munkájába kézzel nem lehet beavatkozni, nem is zárható, automatikusan teszi a dolgát.

9

Milyen vezetni?

Jó  a kilátás, magabiztosnak érzi magát a vezető a kényelmes sofőrülésben, nem üt hátba a nyomaték, de ha menni kell, hozza a kötelezőt, miközben a fogyasztásra sem lehet panaszunk. Kánikulában használva, a fele autópályás, fele országutas üzemben megtett 300 kilométer során 8,6 liter benzint fogyasztott 100 kilométerenként a tesztautó. 18-as kerekeivel feszesen rugózik a kocsi, de soha nem kellemetlen a csillapítás.

6

Mennyibe kerül?

Csúcsfelszereltséggel teszteltük a Mazda CX-5 legerősebb változatát, szépen szólt a Bose hangrendszer, a héthüvelykes navigáció pontosan mutatta az utat és a vezetési segédek is tették a dolgukat (távtartós tempomat, holttér- és keresztirányú forgalom figyelő, a vezetésbe pár pillanatig nyersen beavatkozó sávtartó, tolatókamera). CX-5-höz legolcsóbban 6,98 millió forintért juthatunk hozzá, a tesztelt csúcsváltozat 10,52 millió forintba kerül.

1

Legyen tiéd az első hozzászólás

Hozzászólás