Audi S4 – élen jár

0-ról 100 km/h-ra 4,7 másodperc alatt: ezt tudja az új Audi S4 és az új Audi S4 Avant az új fejlesztésű, turbófeltöltős, V6-os motorral, amelynek teljesítménye 260 kW (354 LE).

Könnyű és erős: a 3.0 TFSI

Az Audi mindkét új S modelljének erős szíve egy új tervezésű, 3,0 literes TFSI motor. A turbófeltöltős, közvetlen befecskendezésű benzinmotor teljesítménye 260 kW (354 LE), és az 1370-4500 percenkénti fordulatszám-tartományban 500 Nm nyomatékot fejt ki. Teljesítmény és nyomaték tekintetében is túlszárnyalja elődjét, miközben saját tömege és üzemanyag-fogyasztása jelentősen csökkent. Az Audi S4 a turbófeltöltős, V6-os erőforrással 4,7 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h sebességre, majd tovább az elektronikusan 250 km/h-nál korlátozott legnagyobb sebességig. Az S4 Avant esetében két tizedmásodperccel tovább tart a szabványos sprint.

2016-Audi-S4-3

Sportos és stabil

Az új S4 modellekben egy gyorsan és kényelmesen kapcsoló, nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó gondoskodik az erőátvitelről. Az alsó fokozatok sportosan rövidek, míg a felsők hosszú áttételezésűek, csökkentve a fordulatszámot és az üzemanyag-fogyasztást. Ha a vezető 55 és 160 km/h között elveszi a gázt, az automatikus sebességváltó hatékony szabadonfutó módba vált.

A quattro állandó összkerékhajtás jelentősen hozzájárul az S4 és az S4 Avant sportos menettulajdonságaihoz. A rendszer normális menetkörülményeknél úgy osztja el a motor nyomatékát, hogy kicsivel nagyobb jusson a hátsó kerekekre – szükség esetén azonban a nyomaték többségét a jobb erőátvitelt nyújtó kerekekhez továbbítja.

A Torque Vectoring – a nyomaték célzott elosztása az egyes kerekek között – gyorsan vett kanyarokban apró fékezésekkel optimalizálja az irányíthatóságot és a stabilitást. Az opcionális sport-differenciálmű célzottan osztja el a nyomatékot a hátsó kerekek között.

Az ötlengőkaros első és hátsó felfüggesztések a határozottan sportos jelleg mellett jelentősen fokozzák a kényelmet. Az elektromechanikus kormányrásegítés alternatívájaként a dinamikus kormányzás is választható, amely a sebességtől függően változtatja a kormánymű áttételét. Szériafelszerelésként 18 colos keréktárcsák járnak 245/40 méretű gumiabroncsokkal, az Audi Sport azonban 19 colos keréktárcsákat is kínál. A belső szellőzésű, lyuggatott első féktárcsák átmérője 350 mm. Ezekhez feketére (opcionálisan vörösre) fényezett, hatdugattyús, S betűvel díszített, rögzített féknyergek tartoznak.

A szériafelszereltséghez tartozó S sportfutómű 23 mm-rel lejjebb süllyeszti a karosszériát az A4 alapmodelléhez képest, és ugyanekkora magasságot biztosít az opcionális, csillapításszabályozást kínáló futómű is. Az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer a motor, a kormányzás, a tiptronic sebességváltó és az opcionális sport-differenciálmű mellett a CDC (CDC = continous damping control, azaz folyamatos csillapításszabályozás) lengéscsillapítókat is magában foglalja. Ez lehetővé teszi, hogy a vezető a hajtás és a futómű karakterisztikáját számos üzemmód közül választva szabályozhassa.

Kényelmes és tágas

Az új Audi S4 és S4 Avant öt személynek nyújt kényelmes helyet. A műszerfal vízszintes vonalvezetése a széles szellőzőnyílásokkal a nagyvonalú belső szélesség érzetét kelti. Az S4 Limousine csomagterének térfogata 480 liter, míg az S4 Avant a hátsó üléstámlák helyzetétől függően 505-1510 literes csomagteret kínál.

A159030_medium

Az opcionális S sportülések sajátossága az integrált fejtámla, az állítható deréktámasz és a pneumatikus masszázsfunkció. Ezek szériában fekete, rotorszürke vagy magmavörös nappabőrkárpittal készülnek, gyémántmintájú steppeléssel, kontrasztos színű varrással és S emblémával.  A belsőtérben a fekete szín uralkodik, amelyet kontrasztként polírozott matt alumíniumból készített dekorbetétek hangsúlyoznak ki.