Gyökeres változások az esztergomi Suzukinál

Lezárult a Magyar Suzuki Zrt. hároméves gyármodernizációs programja – mondta Abe Josinobu, a társaság vezérigazgatója Budapesten. Kiderült, búcsúzik a Swift Magyarországtól.

Abe Josinobu első alkalommal tartott sajtótájékoztatót az esztergomi gyár vezérigazgatójaként, a posztot augusztus óta tölti be, miután elődje, Naojuki Takeucsi új megbízást kapott. Az új vezérigazgató megtartja elnöki pozícióját is a Suzuki európai központja élén.

Az esztergomi üzemben 1,079 milliárd jen (mintegy 2,9 milliárd forint) értékű saját beruházás keretében korszerűsítéseket hajtottak végre az automatizáltság színvonalának megtartása érdekében, az üzem tevékenysége hatékonyabb, biztonságosabb és környezetbarátabb lett. A gyár kapacitását ezúttal nem bővítették, ez egy korábbi, 2007-ben indított beruházás végrehajtása óta már eléri az évi 300 ezer autót. Indulásakor, 25 évvel ezelőtt a gyár kapacitása még 50 ezer autó volt évente.

A fejlesztésnek köszönhetően az idén a Magyar Suzuki 210 ezer kocsit gyárt, ez rekord a történetében.    Abe Josinobu hangoztatta: a magyarországi gyár eredményei jelentősen hozzájárultak ahhoz, hogy a Suzuki csoport összesített üzemi eredménye a szeptemberben zárult 2016-os első pénzügyi félévben 14,3 százalékkal növekedjen az előző év hasonló időszakához képest, s elérje a 115 milliárd jent. A vezérigazgató elmondása szerint a növekedés nagyban köszönhető a 2015 óta Esztergomban gyártott városi terepjárónak, a Vitarának, ebből a modellből tavaly mintegy 81 ezret gyártott exportra a Magyar Suzuki.

Krisztián Róbert operatív igazgató arról számolt be, hogy az idén a Suzuki gépkocsik értékesítése a január-októberben 45 százalékkal bővült, 8836 járművet adtak el a márkakereskedések. A legkedveltebb modell a Vitara volt, de jól fogadta a piac az új SX4 S-Crosst is, amelynek gyártása a nyár végén kezdődött el Esztergomban. A sajtótájékoztatón kiderült, hogy idén befejeződik a Swift gyártása Esztergomban, az új modell gyártási helyszíne nem ismert még.

A márka piaci részesedése Magyarországon ezzel 11,6 százalék lett, visszaszerezte évekkel ezelőtt elveszített elsőségét az új személyautók összesített eladási listáján.    A Suzuki márkakereskedői hálózata Magyarországon 74 tagú.

A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a csoport folytatja a 2014-ben indított márkaoffenzíva programot, amely szerint évente legalább egy új modellel rukkol elő Európában. A jövő év elején az új Ignis kompakt városi szabadidő-autó érkezik a piacra.

Korábbi tájékoztatása szerint a Magyar Suzuki Zrt. 2015-ben 1,976 milliárd euró értékesítési árbevételt ért el, 28 százalékkal haladva meg az előző évit. Az export-értékesítés 2015-ben 1,854 milliárd euró volt.

A Suzuki az elmúlt 25 év alatt 1,7 milliárd eurót ruházott be magyarországi érdekeltségébe.

 

1 Comment on Gyökeres változások az esztergomi Suzukinál

  1. A kép árnyoldala viszont az, hogy közben a vásárlók terhére (megkárosítására?) spórolnak, eszetlenül: példa: nem adnak sem pótkereket, sem emelőt az új autókhoz. Ha baj van akkor csak a kihívott autómentő, vagy más szerelő tud igazán segíteni – gondolom jó pénzért -. Aleírtak alapja: a nov. 9-én átvett új S-Cross.

Hozzászólás