Részben magyar alkatrészekből készülnek az új IC+ kocsik

Húsz nemzetközi forgalomra alkalmas, IC+ vasúti személykocsi gyártását készíti elő a MÁV-Start Zrt. A 200 kilométer/órás sebességre képes járművekhez szükséges forgóváz és fékrendszer alkatrészcsomagok együttes beszerzésére kiírt közbeszerzési eljáráson a Siemens Zrt. és a Knorr-Bremse konzorciumának ajánlata bizonyult a legjobbnak. A felek bejelentése szerint az eszközöket részben Magyarországon gyártják majd. A Siemens-Knorr Konzorcium az alkatrészcsomagok szállítását 2017 áprilisában kezdi.

Az ajánlat értelmében a Siemens, a Siemens-Knorr Konzorcium vezetője 40 darab 200 kilométer/órás sebességre alkalmas forgóvázat szállít az új generációs IC+ személykocsikhoz. A napjainkig már több mint kétezer példányban gyártott forgóváztípus megfelel az európai átjárhatósági előírásoknak (TSI), ezáltal lehetővé teszi a járművek közlekedését a nemzetközi forgalomban; légrugós kialakításuknak köszönhetően pedig az utazóközönségnek komfortosabb utazást biztosítanak, mint a hagyományos forgóvázak.

A konzorcium másik tagja, a Knorr-Bremse 20 komplett fékberendezést és Flexball-vezetékeket szállít a nemzetközi forgalmú, újgenerációs IC+ kocsikhoz. A fékrendszer szerelvényei részben Magyarországon, a vállalat budapesti gyárában készülnek majd.

A közbeszerzési eljárás eredményeként megkötött szerződés teljesítése révén az alkatrészcsomagok szállítása 2017 tavaszán kezdődik.

A MÁV-Start szolnoki telephelyén 2017-18-ban elkészülő tíz darab nemzetközi, másodosztályú, illetve tíz darab nemzetközi, többcélú utasterű és akadálymentesített IC+ kocsik a tavaly forgalomba helyezett két, saját fejlesztésű prototípus terveire épülnek. A prototípusok 2014 októberétől utasforgalmi próbaengedéllyel szállítottak utasokat, majd 2015 júniusában megkapták a típusengedélyt Magyarországon és a környező országokban is (Ausztria, Csehország, Lengyelország, Németország, Románia, Svájc, Szlovákia és Szlovénia). Az első két forgalomba helyezett kocsi már több mint 1,2 millió kilométert teljesített. A MÁV-Start, valamint az osztrák és a svájci vasúttársaság szerint is kedvezőek a kocsik nemzetközi üzemeltetése során szerzett tapasztalatok.

A vasúttársaság IC+ programjának köszönhetően már középtávon megújulhat az InterCity járműpark jelentős része. A nemzetközi IC+ flotta építését követően, 2018-tól állami forrásból száz belföldi közlekedésre szánt IC+ kocsi sorozatgyártása indulhat el különböző elrendezéssel: termes 1. és 2. osztályú, illetve többcélú utasterű mozgáskorlátozott utasok részére is kialakított részekkel, emelővel és akadálymentesített mosdóval. Ezek a hazai pályaparaméterekhez igazodva legalább 160 kilométer/óra sebességű közlekedésre lesznek alkalmasak.

Legyen tiéd az első hozzászólás

Hozzászólás