Vezettünk az Audi-gyárban

Exkluzív tesztvezetésen vehettünk részt az Audi Hungaria győri gyárában, egy rövid gyárlátogatás keretében kipróbálhattuk a gyári tesztpályát.

Audi

Fordulóponthoz érkezett a győri Audi-gyár, ahol a napokban álltak át a háromról két műszakos munkarendre. Az okos megoldások alkalmazásában azonban nincs lazítás, számos innovatív gyártási technológiát a konszernen belül Győrben tesztelnek és vezetnek be a négykarikás márkánál. Ilyen az a hangszórós munkatárs-irányítási alkalmazás, amelyet módunk volt kipróbálni közvetlenül a szerelősor mellett. Ez úgy ad utasítást a dolgozónak, hogy más nem hallja. Akkor alkalmazzák, ha frissen átirányított munkatárs kerül egy új pozícióba és még szükséges, hogy egy plusz információforrás megerősítse, éppen milyen munkafolyamat következik. A hangszóróból a tesztüzem alatt annyit hallottunk, hogy állófűtés, benzines modell. A rendszert tesztelik, ha beválik főleg az egyedi gyártásban alkalmazzák, ahol egymás után többféle modell, verzió, vagy felszereltség követi egymást.

Hangszóróból szól az utasítás. Csak az hallja, akinek kell
Hangszóróból szól az utasítás. Csak az hallja, akinek kell

Juhász László üzemvezető, aki végig kalauzolt a szereldében, az okos megoldások között megemlítette az elektronikus járműkísérőlapot, amelyet a konszernen belül itt alkalmaznak elsőként. Segítségével papírt spórol meg az üzem, a dolgozók monitorról olvashatják majd le a megfelelő autót őket érintő információkat, a beszerelendő alkatrészeket, extrákat.

Juhász László üzemvezető
Juhász László üzemvezető

A gyártósor egyik szegletében feltűnt a Q3, igaz nem az új autót láthattuk, csak a padlón egy Q3 felirat jelezte, hogy már folyik a gyártás előkészítése. A csarnok ablakán át látni lehet, ahogyan folyamatosan nőnek az égbe az új karosszériaüzem oszlopai, amelyekre hamarosan felkerül a tetőszerkezet is.

Épül a Q3-as karosszériaüzeme
Épül a Q3-as karosszériaüzeme

Közben Ingolstadtban tucatnál is több magyar mérnök dolgozik az új kompakt szabadidő-autó gyártásának a megtervezésén, a most éppen bővítés alatt álló szerszámgyárban jövő év elején készülnek el a megfelelő szerszámok, majd év közben megkezdődik a prototípus gyártása is.

Itt valamire készülnek
Itt valamire készülnek

A rövid gyárlátogatás végén kimehettünk a gyár által összeszerelt autókkal (már rendszámos autókat kaptunk, hogy ne sérüljön az új tulajdonosok használati előjoga), ahol különböző minőségű aszfaltszakaszokon, rázó köveken és kigyorsító szakaszokon ellenőriztük – a gyár munkatársaival a jobbunkon – hogy minden a legnagyobb rendben. Az éppen újonnan gyártott (pl. TT modellfrissítés), illetve a kiemelt RS modellek mindegyikét a gyári tesztpálya mellett közúti forgalomban is kipróbálják, ugyanez a minőségbiztosítás által szúrópróbaszerűen bármelyik Győrben gyártott kocsival is megeshet – mondta el Szabó József, az egység vezetője. A gyári tesztpilóták, akik között „alapító” is van elmondták, hogy munkájuk során a kinti tesztköröket szeretik a legjobban.

Kép és szöveg: Biró Csongor

Szabó József ismerteti a tesztvezetés szabályait és a pályát
Szabó József ismerteti a tesztvezetés szabályait és a pályát

18 15 12 8

Minden folyamatot irányítanak
Minden folyamatot irányítanak
Papírok helyett monitoron közlik a dolgozóval az adott jármű paramétereit
Papírok helyett monitoron közlik a dolgozóval az adott jármű paramétereit

5 3 2

Íme, az új RS3 Limousine
Íme, az új RS3 Limousine
Az gyárbejárás végén megérkezett a gyári büfébusz
Az gyárbejárás végén megérkezett a gyári büfébusz
Vannak rázós szakaszok
Vannak rázós szakaszok

26

Czechmeister Mónika kommunikációs vezető eligazítást tart
Czechmeister Mónika kommunikációs vezető eligazítást tart
Ellenőrzésre váró új autók
Ellenőrzésre váró új autók
Meeting az üzemben
Meeting az üzemben

20 19 18

Éva robot ellenőrzi az illesztéseket, a másik oldalon Ádám dolgozik
Éva robot ellenőrzi az illesztéseket, a másik oldalon Ádám dolgozik

16

 

Legyen tiéd az első hozzászólás

Hozzászólás

Your email address will not be published.


*