Bevásárolt a Peugeot

A francia Peugeot SA 12 millió dollárért felvásárolja India ikonikus autómárkáját, az Ambassadort eddigi tulajdonosától, a Hindustan Motorstól.

A Peugeot SA és a C.K. Birla Group (a Hindustan Motors anyavállalata) által aláírt szerződés egy éra végét jelzi. Az 1948 óta gyártott, s azóta gyakorlatilag változtatás nélkül összeszerelt Ambassador az 1980-as évek végéig az egyetlen “luxusautó” volt India útjain, India elitjének autója, prominens indiai politikusok és hírességek járműve volt a 90-es évek gazdasági nyitásáig. A Hindustan Motors 2014-ben hagyta abba az Ambassador gyártását, miután 2013-ban mindössze 2200 autót értékesített.

Az még egyelőre bizonytalan, mit tervez az Ambassadorral a Peugeot SA, mely a múlt hónapban aláírt a Birlával megállapodást 107 millió dolláros befektetésről a Hindustan Motors Tamil Nadu-i gyárában.

Jelentősen, 5,8 százalékkal nőtt a PSA Group (korábbi nevén PSA Peugeot Citroen) értékesítése tavaly globálisan, részben a Peugeot márka jelentősen bővülő iráni eladásainak hatására, részben az európai kereslet élénkülésének köszönhetően.    A német Volkswagen után második legnagyobb európai autógyártó januárban azt közölte, hogy tavaly 3,146 millió járművet értékesített világszerte az egy évvel korábbi 2,973 millió után.     A tavalyi volt a párizsi székhelyű vállalat legjobb éve 2010 óta.  A PSA Group három márkája a Peugeot, a Citroen és a DS.

A PSA tavalyi európai eladásai 3,56 százalékkal nőttek. A cég járműveinek 61 százalékát értékesítette az európai piacon, ami valamivel kisebb az egy évvel korábbi 63 százalékos aránynál.

A PSA több mint 200 ezer járművet adott el a Közel-Keleten és Afrikában, ami 112,8 százalékos növekedés éves összevetésben, miután különösen megnőtt a Peugeot autók iránti kereslet Iránban a szankciók tavalyi feloldása után.     A francia vállalat tavalyi értékesítése 16 százalékkal csökkent Kínában és Délkelet-Ázsiában.    A PSA Group három márkája közül csak a Peugeot eladása nőtt tavaly.