Sosem volt még ilyen jó a Swift

Olyan premiert tartottak a héten Magyarországon, amilyen még sosem volt. Bemutatták a japán Suzuki Swiftet, a magyar autó legújabb generációját, amely immár nem Esztergomban készül. 

Az új autó örökölte a Swift népszerű karakterét, míg a megújított elemekkel izgalmas stílust alkottak a tervezők. A lágyabb, ugyanakkor izmosabb és edzettebb megjelenésről a rövidebb, alacsonyabb, szélesebb karosszéria gondoskodik, míg a széles és erőteljes első hűtőrács, a lökhárító rácsa és a karakteres sárvédőívek erőt sugároznak. Az alacsony súlypontot a sötét oszlopok is kihangsúlyozzák, amelyektől úgy tűnik, mintha lebegne a tető. Az oszlopba süllyesztett hátsó ajtókilincsek még stílusosabbá és sportosabbá teszik a megjelenést, míg az egyedi LED-es fényszórók és kombinált hátsó lámpák a fejlett technológiát emelik ki.

swift2

 A modellre leginkább jellemző fürgeség érzetét a többdimenziós műszerfal emeli ki az utastérben, míg a merészen sportos fehér és selyemfényű krómozás a fekete alaptónussal kombinálva kontrasztos belteret teremt. Az új Swift modern és sportos beltéri funkcionalitásai közé tartozik többek között az öt fokkal a vezető felé fordított középkonzol, a D alakú kormánykerék, az optimalizált formájú első ülések és rugókialakítás, valamint a magasított oldalpárnák. Csomagtartója nőtt, immár 265 literes, amely az üléstámlák ledöntésével akár 579 literesre is növelhető.

swift3

Új platformjának köszönhetően jelentősen megnőtt az ütközőbiztonsága, illetve a jármű össztömege 120 kilogrammal könnyebb, mint a korábbi modellé volt: mindössze 840 kilogramm. Az újratervezett felfüggesztés és technológia a kisebb üzemanyag-fogyasztást és a fürge, komfortos vezethetőséget támogatja. Javult az új Swift úttartása, valamint az autó gyorsabban reagál a kormány elfordítására.

swift1

Az új Swift kétféle benzinmotorral lesz induláskor elérhető a hazai márkakereskedésekben. Az 1,0 l-es Boosterjet a Balenóból már ismert erőforrás. A kompakt hengerekkel ellátott 1,2 l-es Dualjet motor pedig átlagosan öt százalékkal gazdaságosabb, mint a korábbi modellé volt.

swift45

Az új Swiftben jelenik meg elsőként a Suzuki fejlett, kétérzékelős fékasszisztens rendszere, amely egylencsés kamera és lézerszenzor adatainak összevetésével biztosítja a vezetést támogató funkciókat. A modell kétszenzoros féksegédje (DSBS) hallható vagy látható figyelmeztetéssel jelez a vezetőnek, ha ütközés veszélyét érzékeli, illetve a fékezés esetén fékrásegítővel növeli a fékerőt, vagy szükség esetén automatikus fékezést végez. A modell biztonsági rendszere a kormány rezgésével figyelmeztet a sávelhagyásra 60 km/h felett, illetve figyelmeztet, ha a jármű kóvályogva halad.

A modell kivitelezésétől függően további funkciók és technológiák támogatják a biztonságos és magabiztos vezetést. A 40 km/h felett működő fényszóróvezérlés automatikusan átkapcsol a távolsági és a tompított világítás között a többi jármű jelenlététől és a fényviszonyoktól függően. Az adaptív tempomat pedig egy radarral figyeli az autó előtt haladó jármű sebességét, és automatikusan fenntartja a beállított követési távolságot.

A Suzuki Magyarországon

A Magyar Suzuki Zrt. 2016 decemberében állt le a Swift modell gyártásával, amelyet 1992 óta készített. Az elmúlt 25 év alatt az esztergomi gyártóhely a Swift három generációját állította elő, a modell a kisautók kategóriájában piacvezető volt Magyarországon. A cél, hogy ezt a pozíciót a negyedik generációs Swift is megtartsa.     Az esztergomi gyárban jelenleg két modell, az új Vitara és az SX4 S-Cross készül. A japán gyártó nemrégiben 2,9 milliárd forintos gyármodernizációs projekt keretében készítette elő a két hobbiterepjáró (SUV) modell gyártását.  A Swift bemutatóján Krisztián Róbert operatív igazgató kérdésre elmondta: azzal, hogy a Swift gyártása leállt, a Magyar Suzukinál nem csökkent a magyarországi beszállítók száma. A beszállítói arány értékben eléri a 65-70 százalékot, a cég mintegy 300 európai, közöttük 75 magyar beszállítóval működik együtt.

    A Suzuki számára 2016 több rekordot is hozott: az esztergomi gyár tavaly 209 867 saját gyártású gépkocsit adott el, 15,9 százalékkal többet, mint az előző évben.

    Jól szerepelt a márka a magyarországi újautó-piacon is, 11 266 Suzukit adtak el a márkakereskedők, amely 11,6 százalékos piaci részesedést biztosított. Bizalomkeltőek az idei első negyedéves adatok is, a márka 2836 forgalomba helyezett új személyautóról számolt be, amellyel vezeti ezt a kategóriát. Különösen sikeres a Suzuki az SUV-szegmensben, a Magyarországon eladott 8250 SUV-ből 1784 Vitara volt.    Jelenleg 75 márkakereskedésből áll a Suzuki magyarországi hálózata, számuk a következőkben 77-re bővülhet.    A Magyar Suzuki a 2016 március végén zárult üzleti évében 1,976 milliárd euró értékesítési árbevételt ért el, 28 százalékkal haladva meg az előző évit. Az export-értékesítés 2015-ben 1,854 milliárd euró volt.     A Suzuki az elmúlt 25 év alatt 1,7 milliárd eurót ruházott be magyarországi érdekeltségébe.