Bajban van a ZF Friedrichshafen, a vállalat vezetése stratégiát érintő vitába keveredett a tulajdonosokkal, a konfliktus miatt lemondott a nagyvállalat felügyelőbizottságának elnöke, Giorgio Behr.
Miután 2015-ben 12,4 milliárd dollárért a ZF felvásárolta az amerikai TRW Automotive beszállítót, a friedrichshafeni cég lett a világ második legnagyobb autóipari beszállítója a Bosch után.
Behr mindvégig támogatta Stefan Sommer vezérigazgató expanziós törekvését, akinek határozott célja, hogy a ZF-et vezető technológiai céggé alakítsa, az emobilitás és az autonóm vezetés specialistájává, és minél jobban csökkentse függőségét a belsőégésű motorokkal szerelt autóktól.
Ezzel a stratégiával nem ért egyet a többségi tulajdonos ZF Foundation. Az alapítvány és annak elnöke, Friedrichshafen polgármestere, Andreas Brand ezzel szemben a stratégia homlokterébe a beszállító adósságainak csökkentését és a részvényesek bevételeinek növelését helyezte.
A ZF megerősítette Behr lemondását, de részleteket nem közölt a távozás okáról. A német Handelsblatt úgy tudja, a konfliktus akkor csúcsosodott ki, amikor a tulajdonosi kör nem hagyta jóvá az amerikai Wabco Holdings felvásárlását.
A ZF idén megvette a német lidar gyártó Ibeo Automotive negyven százalékát és sikertelen, 515 millió dolláros, ajánlatot tett a svéd Haldexre.
A ZF az Automotive News Europe beszállítói toplistáján a második helyet érte el tavaly 38,46 milliárd dolláros autóipari árbevételével. A ZF hazai leányvállalatának egri telephelyén manuális és automatizált sebességváltók készülnek személy- és teherautókba egyaránt. Az üzem 900 dolgozót foglalkoztat.
Biró Csongor