Változások az esztergomi vonalon

Április eleje óta villamos motorvonatok, elektromos Flirt-szerelvények közlekednek a Budapest-Esztergom vonal teljes szakaszán a pályafelújításnak és a villamosításnak köszönhetően a dízel motorvonatok helyett.

A jelenlegi menetrend várhatóan május 20-ig marad érvényben, utána a gyorsított vonatokkal 62 perc alatt el lehet majd jutni Budapestről Esztergomba.  Az eddigi dízelüzemű Siemens Desiro vonatok jelentős része a Budapest-Lajosmizse vasútvonalra került át, kisebb részük péntektől a Budapest-Székesfehérvár-Tapolca vasútvonalon jár majd. Az esztergomi vonalon két kora reggeli időpontban továbbra is Desiro-szerelvény közlekedik.

Az olcsóbb villamos áramnak és a fékezési energia visszatáplálásának köszönhetően az esztergomi vonalon éves szinten mintegy 260 millió forinttal csökken a vasúttársaság energiafelhasználása a Desiro vonatokra számított gázolajkiadáshoz viszonyítva.    A MÁV közleménye szerint az új Stadler Flirt vonatok akadálymentesítettek, 211 ülőhelyesek, utastájékoztató-rendszerrel, légkondicionált, tágas, kerekes székek és kerékpárok szállítására is alkalmas utasterekkel, mozgáskorlátozottak által is használható mosdóval, wifivel, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal rendelkeznek.

    A Flirt-flotta egységei eddig a Budapest-Cegléd-Szolnok és a Budapest-Vác vasútvonalakon jártak. Ezeken a vonalakon továbbra is rendszeresen közlekednek ezek a motorvonatok, de az utasok átmenetileg hagyományos, mozdonyból és kocsikból összeállított szerelvényekkel is utaznak, a már megrendelt 11 darab emeletes Kiss motorvonat 2019-es forgalomba állásáig.