Jól fogytak a koreai autók

Májusban 5,2 százalékkal emelte meg az egy évvel korábbihoz képest az öt dél-koreai autógyár eladásait a világszerte növekvő kereslet.

A Hyundai, a Kia, a GM Korea, a Renault Samsung. és a SsangYong együtt 704 ezer autót értékesített májusban a 2017 májusi 669 ezer után.     Az öt autógyár belföldi értékesítése 1,3 százalékkal 133 ezerre emelkedett, a külföldi eladások pedig 6,9 százalékkal 570 ezerre nőttek. A forgalmat elsősorban Kína és a feltörekvő piacok keresletének növekedése emelte meg. A kínai eladások bővülése áprilisban vett lendületet az amerikai rakétarendszerek dél-koreai telepítése miatt kirobbant diplomáciai ellentétek elsimításával párhuzamosan.     A Hyundai eladásai májusban 5,7 százalékkal 387 ezerre, a Kia eladásai pedig 9 százalékkal 247 ezerre nőttek. Az együttesen a világ ötödik legnagyobb autóipari csoportját alkotó Hyundai-Kia az idén 7,55 millió autó eladását tűzte ki célul a tavaly 7,25 millió után.

A GM Korea, a General Motors dél-koreai leányvállalata eladásai 5,1 százalékkal 41 ezerre csökkentek májusban. A belföldi eladások 35 százalékkal 7670-re estek vissza, a külföldi eladások viszont 6,3 százalékkal 33 ezerre nőttek. A GM május utolsó napján zárta be egyik dél-koreai gyárát a négyből. A GM 2014 és 2017 között 3134 milliárd von veszteséget halmozott fel modelljei megújításának elmulasztása és a gyenge kereslet miatt.     A Renault Samsung eladásai 22 százalékkal 16 ezerre estek májusban. Még a Nissan számára gyártott Rogue SUV modell exportja is 28 százalékkal esett. A Renault Samsung 80 százalékban a francia Renault tulajdonában van.    A SsangYong májusban 12 ezer autót értékesített, 4,6 százalékkal többet mint egy évvel korábban. A cég 72,85 százalékban az indiai Mahindra tulajdonában van.    Január-májusban az öt dél-koreai autógyár együttesen 3,32 millió autót értékesített, 1,3 százalékkal kevesebbet a 2017 első öt havi 3,28 milliónál.