Nőtt, de a határon belül van a Mercedesek károsanyag-kibocsátása

Az új emissziós mérési eljárás bevezetésének közvetett hatása és a vásárlók nagyméretű autók iránti preferenciája megemelte tavaly a Mercedes-Benz márka modellpalettájának átlagos szén-dioxid-kibocsátását – ismerte el a Daimler AG.

A Mercedes-Benz tavaly egész évben eladott összes személygépkocsi modelljének átlagos szén-dioxid-kibocsátása kilométerenként 132 gramm volt, a furgonokkal együtt pedig 134 gramm. A kibocsátási átlag 2017-ben alacsonyabb, 125 gramm volt a személygépkocsiknál és 128 gramm a furgonokkal együtt.     A kibocsátási értékek a növekedés ellenére sem érik el a megengedett határt. A Mercedes-Benz számára jelenleg megszabott felső kibocsátási határérték a személygépkocsiknál 138 gramm, a furgonokkal együtt 139 gramm.

A kibocsátási értékek növekedését a Daimler arra vezeti vissza, hogy azt az új emissziós mérési eljárás, a WLTP tavaly szeptemberi bevezetése ellenére is még a régi NEFZ tesztelési eljárás alapján kell kimutatni. A WLTP a tényleges üzemszerű használatot pontosabban modellező, az elődjénél lényegesen szigorúbb mérési eljárás. A visszaszámolás a Daimler indoklása szerint így a NEFZ eljárás szerint végzett méréseknél magasabb értékeket eredményez.

Az emissziós értékek növekedéséhez a vásárlói preferenciák is hozzájárultak a Daimler közleménye szerint. A vásárlók ugyanis egyre inkább a nagyméretű SUV modelleket, valamint az alacsony fogyasztású, kedvezőbb szén-dioxid-kibocsátási paraméterekkel rendelkező dízelautók helyett a benzineseket részesítik előnyben.

A Daimler ennek ellenére is az átlagos szén-dioxid-kibocsátás csökkenésére számít modellpalettájánál az idén, még ha szerény mértékűre is. A kibocsátási értékek 2020-től viszont az elektromos autók nagyszámú piacra dobásának köszönhetően jelentős mértékben csökkennek majd és nem érik majd el a 2021-től a Daimler számára előírt 105 grammos határértéket.