Bezárja két gyárát a Ford Oroszországban

Az amerikai Ford Motor oroszországi vegyesvállalata, a Ford Sollers bezárja két oroszországi üzemét, illetve motorgyárát és ezzel beszünteti az autógyártást az országban, a kisteherjármű-gyártást azonban fenntartja.

A vegyesvállalat közölte, hogy június végéig végleg leáll a Ford személyautók gyártása az oroszországi Tatárföldön, valamint Szentpéterváron. A Ford Sollers azt is bejelentette, hogy már tárgyalásokat folytat érdeklődőkkel a leningrádi körzetben található autógyárának eladásáról, de nem fedte fel, hogy kikkel egyeztet.     A Ford Sollers áprilisban hozza nyilvánosságra, hogy pontosan milyen feltételekkel válik meg alkalmazottjaitól, akiktől elsősorban azt várja, hogy önként mondjanak fel és ebben az esetben kompenzációt fizet a cég.

A szentpétervári gyár dolgozóit képviselő szakszervezet azt követeli, hogy a munkáltató a dolgozók kétéves bérét fizesse ki. A helyi érdekvédelmi szervezet vezetője szerint a Ford Sollers az oroszországi személyautó-gyártás leállítását azzal indokolta, hogy nem tud konkurálni más gyártókkal.       A cég Szentpéterváron 974, Tatárföldön mintegy 850 embert foglalkoztat.

A Ford volt az első külföldi autógyártó, amely Oroszországban  gyárat nyitott. A szentpétervári gyárban a termelés 2002-ben indult.     A 2001 októberében alapított Ford Sollers vegyesvállalatban a Ford és a Sollers tulajdoni hányada egyaránt 50 százalék.     A Ford Sollers a Ford Focus, a Ford Mondeo, a Ford Fiesta, a Ford Ecosport, a Ford Kuga a Ford Explorer, valamint a Ford Transit modelleket gyártja.      A több mint hatszáz, Oroszországban tevékenykedő európai vállalatot tömörítő AEB előrejelzése szerint idén 3,6 százalékkal nőhet az Oroszországban eladott új személyautók száma.     Tavaly csaknem 1 millió 800 ezer új autót értékesítettek Oroszországban, 12,8 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.