435 lovas győri V8-cal támad az SQ7

 A nagyméretű SUV-modell megújult formában, még impozánsabb megjelenéssel mutatkozik be. Utasterében már alapkivitelben sportülésekkel, az MMI Navigációs rendszer plusz berendezéssel, érintőképernyős kezeléssel és a performance-nézetet is kínáló Audi virtual cockpit műszeregységgel fogad.

Az új Audi SQ7 TDI biturbo feltöltésű V8-as 4.0 TDI erőforrása 320 kilowattot (435 LE) teljesít, az 1250 és 3250 percenkénti fordulatszám közötti tartományon tekintélyes 900 newtonméter forgatónyomatékkal szolgál, ezekkel a paraméterekkel a nagyméretű SUV-modell álló helyzetből mindössze 4,8 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebességét pedig 250 kilométer/órára határolja le az elektronika.

A 48-voltos fedélzeti elektromos részhálózat elektromos hajtású kompresszort (EPC) táplál, amely mindig akkor támogatja a két turbófeltöltőt, amikor a gázpedálon nagy teljesítményigény jelentkezik, miközben a kipufogógázok energiatartalma még túl alacsony. A rendszer ekkor fontos friss többletlevegőt szállít az égésfolyamathoz, így mindenkor – alacsony fordulatszámokról kigyorsításkor és mindenekelőtt elinduláskor – közvetlenül rendelkezésre állhat a hatalmas forgatónyomaték. Az EPC a szívótraktusba építve működik, s kompresszorkerekét kompakt elektromos motor gyorsítja fel mindössze 250 ezredmásodperc alatt akár 70 ezres percenkénti fordulatra. A kipufogórendszerben két aktuátor modulálja a jellegzetesen telt, nyolchengeres-hangzást.

Gyors működésű, nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó és a quattro állandó összkerékhajtás juttatja 4.0 TDI aggregát hatalmas erejét az útra. Menetdinamikai képességeiről az alapkivitelhez tartozó sport-légrugózás és a progresszív kormányzás gondoskodik, amelynek áttétele a bekormányzási szög növekedtével egyre közvetlenebbé válik. Még kezesebbnek bizonyul azonban a nagyméretű SUV-modell az összkerékkormányzással, amely alacsony tempónál – jelentősen fokozva az autó agilitását – akár öt fok tartományon az elsőkkel ellentétes, míg autópályán a stabilitás szolgálatában kismértékben az elsőkkel megegyező irányban kormányozza be a hátsó kerekeket. Mindezeken túl az extrafelszerelésként rendelhető advanced futómű-csomag az elektromechanikus aktív billenésstabilizálás technikáját is tartalmazza, amely egyenes menetben egyenetlen útfelületen mérsékelheti hatékonyan a karosszéria nem kívánt mozgásait, sportos vezetéskor pedig a karosszéria kanyarbeli oldalirányú dőléseit csökkenti az optimális dőlésszög-kiegyenlítés révén. A high-tech berendezések együttesének harmadik tagja a még dinamikusabb irányíthatósági tulajdonságokat biztosító sport-differenciálmű, amely a gyors kanyaríveken aktívan osztja el a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között.

Tekintettel a nagy motorteljesítményre az első kerekeken 400, a hátsókon 370 milliméter átmérőjű féktárcsákat alkalmaztak a tervezők, a fekete – opcióként vörös – féknyergek pedig elöl S-logót hordoznak. Kívánságra 20 hüvelykes, különösen kopásálló, szénszálerősítésű kerámia fékek is rendelhetők, elöl 420, hátul 370 milliméter átmérőjű féktárcsákkal, a féknyergek ez esetben antracitszürke fényezést kapnak.