Nagyon akarják a bolgárok a Passatot és a Superbet

Röviddel azután, hogy a Volkswagen-csoport (VW) elhalasztotta a döntést a Törökországban tervezett autógyára építéséről, egy korábbi pályázó, Bulgária bejelentette, hogy a tervezettnél csaknem kétszer nagyobb állami támogatást nyújtana a német cégnek, ha mégis nála építené meg a gyárát.

Roszen Plevneliev, egykori bolgár államfő, aki jelenleg az Automotive Cluster autógyártó lobbiszervezet élén áll, a Frankfurter Allgemeine Zeitung című lapnak azt nyilatkozta, hogy Bulgária 250-260 millió euró állami támogatást nyújtana a Volkswagennek a korábban felajánlott 135 millió euró helyett.    A közvetett támogatásokkal együtt, ami például tartalmazza a szükséges infrastruktúra kialakítását, Bulgária csaknem 800 millió eurót költene a VW letelepítésére.    Plevneliev azt mondta, hogy ezekről a támogatásokról már egyeztettek az Európai Bizottsággal.    A bolgár állam egy Szófia mellett lévő nagy ipari területet ajánlott fel az autógyár megépítésére, közel a repülőtérhez.    Korábban biztosnak tűnt, hogy a VW Törökországban építi fel új gyárát, ami a 123. lenne a világon.

A Volkswagen a török hadsereg szíriai offenzívájával összefüggésben azonban elhalasztotta a végleges döntést a török helyszínről. A felügyelőbizottság már jóváhagyta a tervet, miszerint egy évi 300 ezer gépkocsi összeszerelésre alkalmas, 4 ezer embert foglalkoztató gyárat építenek fel az Égei-tenger partján fekvő Izmirtől nagyjából 20 kilométerre lévő Manisánál. Az üzemben hagyományos belső égésű motorral működő, a Magyarország Autója 2020 díjra jelölt Volkswagen Passat és Skoda Superb kocsikat gyártanának az Európai Unió keleti részén fekvő országok piacára.

Az 1,3 milliárd eurós nagyságrendű beruházás másik lehetséges helyszíne Bulgária volt. A mérleg az alacsony bérköltségek és a képzett munkaerő kínálata révén billent Törökország felé.