A BMW 2024-ig rendben van

Félmilliárd eurós megrendeléssel 2024-ig fedezte lítium igényét a BMW konszern egy kínai bányavállalatnál.

A BMW AG 540 millió eurós lítium-szállítási szerződést kötött a kínai Ganfeng vállalattal. A szerződés hatálya 2024 végéig tart. A kínai vállalat Ausztráliában termeli ki az akkumulátorok gyártáshoz szükséges lítiumot.     “A szerződéssel biztosítottuk akkumulátor szükségletünk lítium igényét” – közölte Andreas Wendt beszerzési igazgató. “2023-ban már 25 elektromosított modell szerepel majd kínálatunkban és ezeknek több mint a fele teljesen elektromos hajtású lesz. Ezzel párhuzamosan nyersanyagigényünk is megnövekedik.” – hangsúlyozta.    A BMW tervei szerint 2025-ben már minden harmadik Európában eladott autója elektromos vagy hibrid hajtású lesz.

A következő, ötödik generációs akkumulátorok gyártásához a BMW saját maga szerzi be ausztráliai és marokkói bányákból a szükséges mennyiségű kobaltot is akkumulátorcella beszállítói, a kínai CATL és a dél-koreai Samsung SDI számára. Kobaltszükségletét 2025-ig fedezte már a BMW.

A két ázsiai cég által gyártott akkumulátor cellákból a BMW saját maga állítja elő az autóihoz szükséges akkumulátor egységeket dingolfingi, spartanburgi és shenyangi gyáraiban. Akkumulátorcella igényét a BMW 2031-ig fedezte már a CATL vállalatnak adott 7,3 milliárd eurós és a Samsung SDI-nek adott 2,9 milliárd eurós megrendeléssel.