Nem győzik gyártani a Skodákat

A Skoda a vállalat eddigi történelme során 2019-ben gyártott első ízben több mint 900 ezer gépkocsit Mladá Boleslav és Kvasiny csehországi termelési helyszínein. Összesen 910 ezer járművével a cseh autógyártó 2,25 százalékkal múlta felül a megelőző évi volument, és egyedül a márka bestsellere, az Octavia 260 ezer példányban gördült le a szerelőszalagról.

2020-ban, pontosan a vállalat alapításának 125 esztendős jubileuma évében, új korszak nyílik a Škoda történelmében: Mladá Boleslavban megkezdődik a Volkswagen-csoport moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épülő első Škoda-modell gyártása. A Škoda Auto 2025-ig összesen kétmilliárd eurót invesztál az alternatív hajtástechnikák és új mobilitási szolgáltatások fejlesztésébe.

A Skoda 2019-ben összesen mintegy 590 ezer gépkocsit gyártott Mladá Boleslav-i főüzemében. Az Octavia 260 ezer példányban készült itt, és október végén már a negyedik generációjának gyártása vehette kezdetét. További modellsorozatokként a Fabia, a Scala, a Kamiq és a Karoq család tagjai gördülhettek le a vállalat székhelyén a szerelőszalagról, de a cseh autógyártó 570 ezer motort, illetve összesen ugyancsak 570 ezer MQ 200 és MQ 100 típusú sebességváltót, valamint 4000 akkumulátort és több mint 2 312 000 tengelyt is készített Mladá Boleslavban. Mindemellett a 2019. augusztusban üzembe helyezett új fényezőüzemben évente akár 168 ezer karosszéria nyerheti el színét, a vállalat székhelyén rendelkezésre álló fényezőkapacitás ezzel éves szinten összesen 812 ezer darabra bővült. A Škoda Auto 219,6 millió eurót invesztált az új létesítménybe – amely a maga nemében az egyik legkorszerűbb és leginkább környezetkímélő Európában – és több mint 650 új munkahelyet teremtett.

Kvasiny gyára több mint 85 éves történelme legnagyobb szabású korszerűsítésén és bővítésén esett át. Jelenleg a Kodiaq szabadidő-autót, a Karoq kompakt szabadidő-autót és a Superb zászlóshajót gyártja itt, a hálózatról tölthető hibrid hajtásrendszerű iV modellváltozatot is beleértve.

A Skoda harmadik csehországi termelési helyszíne Vrchlabíban működik. A gyár tavaly ünnepelte 1864-es megnyitásának 155. évfordulóját, és 1946 óta a Škoda Auto tulajdona. A márka eleinte gépkocsikat készített itt, majd 2012-ben széles körű átalakítás keretében a legkorszerűbb főegységgyárrá építette át e létesítményt. 2019-ben összesen mintegy ezer dolgozó nagyjából 556 ezer DQ 200 típusú kettős tengelykapcsolós automatizált sebességváltót állított itt elő, amelyeket egyaránt építik a Škoda, valamint a Volkswagen-csoport más márkáinak modelljeibe.

 

 

 

A ŠKODA AUTO Csehország egyik legfontosabb munkáltatója

A ŠKODA világszerte több mint száz piacon aktív, legnagyobb piaca pedig Kína. Hazájában, Csehországban, a ŠKODA AUTO az egyik legnagyobb munkáltató, és termékei az ország összes exportjának mintegy kilenc százalékát adják. Immár sok éve invesztál a vállalat a termelési helyszínei régióinak infrastruktúrafejlesztésébe, illetve támogat az ottani életminőség hosszú távon fenntartható javítását szolgáló projekteket. Ennek során a ŠKODA AUTO egyaránt szorosan együttműködik a politika, az adminisztráció és a civil társadalom területeiről érkezett partnereivel. A gyártó 2018-ban 30 millió euró kezdőtőkével alapítványt hozott létre Mladá Boleslav számára, amely például a helyi kórház új felszereléseihez vagy épp a népszerű Rekola kerékpármegosztó szolgáltatáshoz biztosít forrást.

 

 

 

 

A ŠKODA AUTO termelése – 2019
Járművek 910 000
Motorok 570 000
Tengelyek 2 312 000
Karosszériák 168 000
Akkumulátorok 4000
Sebességváltók 1 126 000
DQ 200 556 000
MQ 200, MQ 100 570 000