4,45 millió autónál tart a kínai autópiac

Áprilisban már jelentősen lelassult az autóeladások csökkenésének üteme Kínában az előző hónapokban elhalasztott kereslet részleges jelentkezésének köszönhetően, a vírusjárvány következményeinek egyelőre még nehezen megítélhető kilátásai miatt azonban a V-alakú fellendülés alapjainak a megszilárdításához a javulás ütemének további erősödésére lesz szükség.

Az autógyártó vállalatok kínai szakmai képviselete, a CPCA (China Passenger Car Association) nyilvántartása szerint áprilisban 1,43 millió autót értékesített a kínai autóipar, 5,6 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Az eladások csekély mértékű csökkenése a kereslet helyreállására és a forgalom normalizálódására utal a februári 79 százalékos és márciusi 40 százalékos éves visszaesés után.     Az előző havihoz képest áprilisban 36,6 százalékkal nőttek az autóeladások. Áprilisban a szezonális trendnek megfelelően kissé csökkenni szokott az autóeladások volumene az előző havihoz képest. A szezonális jellemzőkkel ellentétes havi növekedés a piaci forgalom viszonylag hamar bekövetkező normalizálódására utal.

A CPCA megítélése szerint a feltorlódott kereslet és a bevezetett vásárlási ösztönzők bőven ellentételezték áprilisban a vírusjárvány fogyasztói hangulatra gyakorolt negatív hatását, de a nemzetközi piacokon az olajárak csökkenésének is volt némi szerepe az eladások növekedésében.     Az elektromos autókat is magába foglaló, alternatív hajtásláncú “új energia”, NEV (new energy vehicles) járműkategóriában áprilisban 64 ezer példány kelt el Kínában, 30 százalékkal kevesebb mint egy évvel korábban, de 14,8 százalékkal több az előző havinál.     Az év első négy hónapjában 4,45 millió autót értékesített a kínai autóipar, 32,7 százalékkal kevesebbet az előző évinél.