A horvátok a Volkswagenre szavaznak

Horvátországban 76 százalékkal esett az új autók eladása májusban éves összevetésben.

A horvát Promocija Plus intézet kimutatásai szerint a múlt hónapban 2173 új autót helyeztek forgalomba májusban az egy évvel korábbi 9149 után.    Az intézet adatai szerint az idei első öt hónapban eladott új autók száma éves szinten 55,6 százalékkal, 13 ezer 286-ra zuhant.    Az első öt hónapban a legkeresettebb márka a Volkswagen volt, amelyből 2191-et értékesítettek, piaci részesedése 16,5 százalék volt.    Piaci részesedése alapján a második helyen a Skoda állt, 14,7 százalékkal, majd a Renault következett 6,8 százalékkal, amelyet a Dacia követett 5,9 százalékkal és a Kia 5,2 százalékkal.

Horvátországban tavaly 62 ezer 938 új személygépkocsit adtak el, 4,8 százalékkal többet a 2018. évinél.

Tavaly is a Volkswagen márka volt a piacvezető 13,5 százalékos részesedésével. Ezt követte a Skoda 9,3 százalékkal, a Renault 9,2 százalékkal, az Opel 8,4 százalékkal és a Dacia 5,8 százalékkal.