Valamit tudnak a koreai autógyártók

Az Egyesült Államokban 9,7 százalékkal esett az új autók eladása a harmadik negyedévben éves összevetésben, de az értékesítés júliustól fokozatosan nő.

A koronavírus-járvány csúcsán, a második negyedévben az eladások 31 százalékkal estek.    A kereslet élénkülését jelzi, hogy szeptemberben az eladások már 4,8 százalékkal emelkedtek az egy évvel korábbihoz képest, ami az első bővülés február óta, és részben a rendkívül alacsony kamatozású autóvásárlási hiteleknek köszönhető.    Az autógyártók a harmadik negyedévi visszaesést elsősorban arra vezették vissza, hogy esett a flottaautók eladása.
A harmadik negyedévben alacsony volt az autókészlet, miközben a vásárlók egyre inkább a drágább autókat keresték. Szeptemberben az átlagos eladási ár rekordszintű, 35 ezer 655 dollár (1 dollár=306,50 forint) volt, felülmúlva az augusztusi 35 ezer 420 dolláros előző rekordot.

A negyedévben a GM eladásai éves összevetésben 9,9 százalékkal csökkentek, a Toyota 11 százalékkal, a Fiat Chrysler 10,2 százalékkal, a Nissan 32,4 százalékkal, a Honda 9,5 százalékkal, a Volkswagen/Audi pedig 10,8 százalékkal kevesebb autót értékesített, mintegy évvel korábban. A Hyundai/Kia eladása 1,4 százalékkal nőtt.    A Ford és a Tesla később ismerteti adatait.    Szakértők számításai szerint tavalyhoz képest az új járműeladás 16 százalékkal, 13,9 millióra eshet az Egyesült Államokban az idén.