Jól megy a Hondának

Több mint duplájára emelte az éves működési nyereségre vonatkozó előrejelzését a Honda Motor, amelynek bevételei enyhén csökkentek, profitja viszont a vártnál is nagyobb mértékben emelkedett július-szeptemberben.

Gyorsjelentésében a harmadik legnagyobb japán autógyártó jelentősen javította a 2021. március 31-én befejeződő pénzügyi évére vonatkozó előrejelzését, ami főleg arra vezethető vissza, hogy a koronavírus-járvány miatt az év elején befagyott kínai autópiac gyorsan talpra állt.

A Honda a korábbi 200 milliárdról 420 milliárd jenre (4,06 milliárd dollárra) emelte a működési nyereségre vonatkozó előrejelzését. Ez jóval meghaladja a Reuters által megkérdezett elemzők 254,6 milliárd jenes várakozását. A bevételek a korábban várt 14 százalék helyett 13 százalékkal, 13 ezer 50 millió jenre eshetnek, míg a tulajdonosokra jutó tiszta nyereség 64 százalék helyett 14 százalékkal, 390 milliárd jenre csökkenhet.

A Honda arra számít, hogy az előző évi 4,79 millió után a folyó pénzügyi évben 4,6 millió járművet értékesít, míg korábban 4,5 millióval számolt.

Más autógyártóhoz hasonlóan a Honda is felgyorsítja az átállást az elektromos és más zéró kibocsátású autók előállítására. Azt akarja elérni, hogy 2030-ra termelésének kétharmadát adják a teljesen elektromos autókat és különböző hibrideket is magában foglaló alternatív hajtású járművek.

A vállalat pénzügyi évének második negyedévében, július-szeptemberben éves összevetésben 28,5 százalékkal, 282,9 milliárd jenre (2,73 milliárd dollárra) emelkedett a működési nyereség. A bevételek viszont 2,1 százalékkal, 3651 milliárd jenre (35 milliárd dollárra) csökkentek, míg az adózás utáni nyereség 20,1 százalékkal, 252,5 milliárd jenre (2,4 milliárd dollárra) nőtt. A tulajdonosokra jutó nyereség 23 százalékkal, 240,92 milliárd jenre (2,33 milliárd dollárra) nőtt, ami több mint duplája az elemzők által várt 107,9 milliárd jennek.

Július-szeptemberben az észak-amerikai régió húzta a Hondát: a bevételek 5 százalékkal 2160 milliárd jenre, a működési nyereség pedig több mint duplájára, 197,2 milliárd jenre ugrott. Ázsiában viszont a bevételek 11 százalékkal, a működési nyereség pedig 23 százalékkal esett vissza. Japánban a bevételek 21 százalékos csökkenése mellett 13,14 milliárd jen működési veszteséget könyvelhetett el a Honda.