Tévút a szigorítás

A klímacélok elérése szempontjából tévútnak tartja az EU emissziós normákat tovább szigorító terveit a világ legnagyobb autóipari alkatrész- és berendezés-beszállító vállalata, a Bosch vezérigazgatója Volkmar Denner.

“A Bosch a teljes német autóiparral együtt az EU-nak a Párizsi Klímaegyezménnyel kapcsolatos céljainak megvalósítása mellett áll” – szögezte le keddi nyilatkozatában a Bosch vezére, hangsúlyozva, hogy “ehhez azonban nem újabb tilalmak bevezetésére, hanem a meglévő szabályozási rendszer hiányosságainak elhárítására lenne szükség”. Az emissziós értékeket valós használati körülményekre és a hozzáadottérték-termelés teljes láncára vonatkozóan kellene meghatározni – tette hozzá.

Az Európai Bizottság 2021 végén új emissziós határértékek bevezetésére készül javaslatot tenni személygépkocsikra és furgonokra vonatkozóan az “Euro 7” norma keretében, ami 2025-ben lépne életbe. Az autóipar szerint viszont a normák további szigorítása már a belsőégésű motorok végét jelentené.     “Alapos okunk van az aggodalomra” – mutatott rá Denner, “ha a környezetvédelmi célok teljesítése érdekében eleve ki kell zárnunk különböző klímakímélő technológiák alkalmazását”. Véleménye szerint a klímapolitikai célokat csak minden megoldásra nyitott és széleskörű technológiai megközelítéssel lehetséges elérni, az elektromos mobilitás és más alternatív üzemanyagok együttes alkalmazása mellett.     A Bosch jelenleg is nagy összegeket fordít az elektromos mobilitási technológia fejlesztésére, de tevékenységének oroszlánrésze a belsőégésű motorokra támaszkodik.