BMW 6 Gran Coupé teszt: csatahajó

A hatos kupé négyajtós változata igazi luxusautó. A hatnegeres dízelmotorral kiegyensúlyozott, kényelmes csatahajó.

Hogy néz ki?

Ha a hatos kupéról ódákat zengtünk, nem tehetünk másképp a Gran Coupé esetében sem. Ritkán mondjuk egy BMW-re, hogy szép – ez olyan, mintha a titánokra azt mondták volna a görög, hogy csinos – de a hatos nyújtott változata sem csúnya, sőt, ha nehezen is de kimondom: szép. Még akkor is, ha tesztautónk álcaüzemmódot vett fel, ez a szín túl visszafogott egy ilyen különleges autó számára. Valószínűleg pont ez a rejtőzködés volt a cél. Aki ilyent vesz nem annyira hivalkodni akar, mint inkább élvezni egy kerekeken guruló jacht kényelmét és szolgáltatásait.

DSC_0443

A fényszórók esti pompája gyönyörű, ahogy a beltér is diszkrét bár hangulatát nyújtja, ha lemegy a nap. A holdban napfénytetőn át gyönyörködhetünk, igaz nem nyitható, de billentésével az őszbe hajló levendula mezők illatát beszippanthatjuk eső után. Ülései ezúttal nem kaptak masszázs funkciót, de foteljeinek semmi köze az autós ülésekhez. Szinte ringatnak, ezért érdemes sportosabb állásba tenni a menetkapcsolót, el ne aludjunk a tökéletesség felfokozott vonzásában.

DSC_0434

16 hangszórós, 600 wattos harman/kardon hangrendszer kényeztet, a vezetési és kényelmi segédek garmadát kínálja. Közülük is kiemelkedik a vetített szélvédő és a hőkamerás éjellátó, amelynek használatával határvadásznak érezzük magunkat. A gyalogosokat, bicikliseket felismeri és sárga folttal megkülönböztetve jelöli meg, hogy jobban lássuk. Gyalogosvédelmi segédünk is van, ha az autó útjába kerül valaki, a vetített kijelzőn érkezik figyelmeztetés és természetesen vészfékezés.

DSC_0442

Öt biztonsági övvel szerelik, de alapvetően négyszemélyes a Gran Coupé. Csomagtartója méretes, mély, de a szája szűk, a hátsó ülések nem dönthetők.

DSC_0419

Hogy megy?

A háromliteres hathengeres dízelt két turbó lélegezteti, 313 lóereje mellé 630 newtonméteres nyomaték társul. Luxus ide vagy oda, ha rálépünk a gázpedálra a kocsi úgy megindul, mint egy felhergelt bika. Még hörögnek is a kipufogók. Álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre 5,2 másodperc alatt jut el, a hátba vágáshoz kell a sport fokozat.

DSC_0414

Milyen vezetni?

Az összkerék-meghajtás oltárán fel kellett áldozni az összkerékkormányzást, így a nagy kupé nem fordul olyan könnyedén, mint kétajtós változat. A futóműve alapból keményebb, mint amit a hátsókerekes kupéban tapasztaltunk meg, de ebben a modellben is van komfort, illetve komfort plusz mód, utóbbi tengeribetegséget okoz. Utazóautó, de vezetése nem sportkupés, nem annyira élvezetes vele gyorsan közlekedni, mint amit ereje révén kinéznénk belőle. Tud gyorsan menni, de nem jó vele gyorsan menni. A nyugodt erő a tankolásnál nyeri el a jutalmát, a közel 300 kilométeres teszt során 7,8 literes átlagfogyasztást mértünk 100 kilométerenként.

DSC_0411

Mennyibe kerül?

Már 27,5 millió forintért hozzájuthatunk egy ilyen álomautóhoz, a tesztünkben bemutatott jól felszerelt változatért 36 millió forintnál is többet kérnek el.