Harmadik alkalommal osztották ki Magyarországon a legvonzóbb munkáltatóknak járó Randstad Award díjat: az előző két évhez hasonlóan ismét az autóipar adta a legvonzóbb vállalatokat.
Közleményükben azt írták: a világ legnagyobb munkáltatói márkakutatásának magyar eredményei szerint a legnagyobb foglalkoztatók között az Audi Hungaria és a Mercedes továbbra is a két legvonzóbb munkáltató, bár az élen változott a sorrend: idén az Audi Hungaria bizonyult a legnépszerűbbnek. A magyar munkavállalók több mint 63 százaléka szeretne az Audi Hungariánál dolgozni, míg a Mercedesnél 61 százalékuk helyezkedne el szívesen.
A Randstad Award harmadik helyezését, a “legvonzóbb tisztán magyar tulajdonú cég” elismerést kiérdemlő Szerencsejáték Zrt. szerezte meg. Emellett saját szektorában kiemelkedő eredményéért különdíjat kapott az OTP, a Mol, a Richter Gedeon, a LEGO, a DM és a Nestlé is. Továbbá a tavalyi évhez hasonlóan ismét a Tesco nyerte el a “legismertebb munkáltató” címet. A Randsad kitért arra is, hogy bár a munkáltatók között két autóipari cég végzett az élen, iparági szinten már a szolgáltató szektor megítélése a legjobb.
Az 1960-ban alapított Randstad jelenleg több mint 40 országban működő irodáival a világ második legnagyobb személyzeti tanácsadó cégének tekinthető. Magyarországon már tíz éve van jelen a cég, amely a hazai munkaerő-közvetítő és -kölcsönző piac egyik legmeghatározóbb szereplője. Csapatuk több fő területen közvetít és kölcsönöz elsősorban diplomával rendelkező munkavállalókat: üzleti támogató központok munkatársainak megtalálása mellett pénzügyi, értékesítői, mérnöki, HR és IT területen dolgozó közép- és felsővezetők kiválasztásában segít.
A Randstad Award a világ legnagyobb független felmérése a munkáltatói márkákról, amely a világgazdaság 75 százalékát lefedő 25 ország munkaerőpiacát vizsgálja. A kutatás keretében a legnagyobb munkaadók és a különböző szektorok megítélése mellett a munkaerőpiac legfontosabb mozgatórugóit elemzik. Az adatok gyűjtését és feldolgozását egy független kutatóintézet, a belga ICMA csoport végzi, életkor, nem és régió szerint reprezentatív mintán, a 18-65 éves korosztályban. A 2016-os kutatásban globális szinten több mint 200 ezer Magyarországon több mint 4 ezer potenciális munkavállaló vett részt. Az adatfelvétel Magyarországon 2015. szeptember és december között, online megkérdezéssel zajlott – olvasható a cég közleményében.