A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. a 2015-ös évet új rekorderedményekkel zárta. A termelés az előző évhez képest 20 százalékkal, több mint 180 ezer járműre nőtt. A kecskeméti sajtótájékoztatón bejelentették: 2015-ben több mint 65 millió eurós eredményt ért el a vállalat.
„A Mercedes-Benz az elmúlt évben annyi járművet állított elő Magyarországon, mint soha korábban, és mindezt csúcsminőségben. A kecskeméti gyár meghatározó pillére a kompakt autók rugalmas és hatékony termelési hálózatának. Járműveinket mára már a világ minden tájára exportálják, és ez a 2015. évi üzleti eredményben is megmutatkozik“ – hangsúlyozta Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezetésének elnöke. A vállalatvezető azt is elmondta, hogy míg 1980-ban csak hét modellt kínált a márka, addig 2010-ben már 24-et, 2020-pedig már negyvenet fog. A Mercedes miden idők legjobb eredményét érte el tavaly, több mint kétmillió autót adtak el, 16 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
Kecskeméten is sikeres évet tudhat maga mögött a Mercedes: „A társaság 2008-as alapítása óta a vállalat eddig több mint egymilliárd euró beruházást valósított meg a kecskeméti telephelyen, és közvetlenül több mint négyezer új munkahelyet teremtett“ – nyilatkozta Ekkehard Philipp pénzügyekért felelős ügyvezető igazgató.
A pénzügyi vezető kérdésre elmondta, hogy a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. megrendeléseinek több mint 25 százaléka magyarországi cégekhez kerül. Összesen mintegy 800 millió euró értékben vásároltak alapanyagot itthonról. A nem gyártásra szolgáló anyagok és szolgáltatások esetében ez az arány 2015-ben már a 70 százalékot is meghaladta. A kezdeti 17 után jelenleg 32 magyarországi beszállítótól vásárolnak.
Ekkehard Phillipp a pénzügyi eredményeket is ismertette, a vállalat bevétele 2015-ben meghaladta a 3,4 milliárd eurót, ami 0,6 milliárd euróval több, mint 2014-ben, ezzel továbbra is a dél-alföldi régió legnagyobb cége a Mercedes-gyár.
Christian Wolff, ha szűkszavúan is, de a jövőről is beszélt. Elmondta, hogy az utódmodellek sikeres gyártásának biztosítása érdekében a Mercedes-Benz 2018-ig több mint 580 millió eurót fordít technológiafejlesztésre, valamint a termelőkapacitás bővítésére a hazai telephelyen. Csupán a csúcstechnológiával felszerelt karosszériaüzem felépítésére mintegy 250 millió euró fordít a vállalat.
„A kecskeméti gyár kilátásai nagyon biztatók. Tele vagyunk megrendelésekkel, és bizakodva tekintünk a mostani évre is“ – hangsúlyozta Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezetésének elnöke, de konkrétumokat nem árult el sem a darabszámot, sem a bevételi terveket, sem a létszámbővítést illetően.
A gyár sikereivel kapcsolatban kiemelte az elmúlt év legfontosabb innovációit: a szikraforgácsoló gépet és a HSC marófejet, a szélvédőperem maszkolás elhagyását, a fix útvonalú áruszállítást és az átállást az árukosár koncepcióra. Utóbbival biztonságosabbá vált a munkavégzés, kevesebb targoncát kell használni, lerövidültek a belső logisztikai útvonalak, ergonomikus lett az anyagkezelés. Az árukosárral összefüggésben közvetlenül a gyártósoroknál alakítottak ki pihenőhelyeket.
A vártnál alacsonyabb magyar GDP-adatra Christian Wolff megjegyezte, hogy a visszaesés oka nem náluk keresendő, a Mercedesnél nem volt és nem is lesz termeléscsökkentés. Arra az újságírói kérdésre is nemlegesen válaszolt, hogy érinti-e a kecskeméti gyárat a szakképzett munkaerő hiánya. A Mercedes első emberétől azt is megkérdezték, hogy fél-e a szakszervezetek megerősödésétől és tart-e bérviszálytól. Wolff megerősítette, hogy szakszervezetekkel jó a viszony, év elején megállapodtak a bérfejlesztésben, a nyugat-magyarországi bérviták nem érintik.