A koreai gumiabroncs-gyártó 2016 első három hónapjában 1,227 milliárd euró (1630 milliárd won) árbevételt és 189,5 millió euró (251,1 milliárd won) üzemi nyereséget ért el világszinten. Globális növekedéséhez az első gyári felszerelésű üzletág és az ultra-nagyteljesítményű abroncsok európai és észak-amerikai értékesítésének emelkedése járult hozzá.
A világgazdaság kiszámíthatatlan állapota ellenére a Hankook Tire globális prémium gumiabroncs-gyártóként erősítette márkaértékét, az értékesítés terén 9,4%-kal növekedett teljesítménye, üzemi nyeresége pedig 23,6 százalékkal emelkedett a tavalyi év ugyanezen időszakához viszonyítva.
A vállalat pozitív növekedése 2016 első negyedévében az európai és észak-amerikai piac meggyőző teljesítményének köszönhető. Az értékesített mennyiség és az első gyári felszerelésű (OE) eladások Európában 7,9%-os, az Egyesült Államokban pedig 8,4%-os bővüléssel zártak.
A Hankook Tire folytatja értékesítéseinek következetes bővítését az ultranagy teljesítményű (UHP) szegmensben, ahol a cég 6,9 százalékos növekedést jelentett 2015 ugyanezen negyedévéhez viszonyítva. Az az első negyedévben az UHP szegmens a vállalat bruttó árbevételének körülbelül 33,7 százalékát tette ki. Az ultra nagy teljesítményű abroncsok értékesítésének terén Európában és Észak-Amerikában is 15,6 %-os növekedés volt tapasztalható az előző év ugyanezen időszakához viszonyítva.
A Hankook Tire célja, hogy tovább erősítse pozícióját a prémium gumiabroncs piacon, különösen Európában és Észak-Amerikában. Mivel a piaci kereslet a nagy átmérőjű abroncsok iránt folyamatosan növekszik, ezért a gumiabroncs-gyártó 2017-re 50%-kal tervezi bővíteni – jelenleg 4000 körüli – közvetlen és közvetett globális kiskereskedelmi csatornáját.