Menetrendszerű utasforgalomba állt az első teljesen hazai fejlesztésű és gyártású kínai regionális repülőgép.
A Chengdu Airlines ARJ21-700 gépe két óra alatt tette meg a Csengdu-Sanghaj távot 70 utassal a fedélzetén. Az ARJ21 típusjel az “Asian Regional Jet for the 21st Century”, azaz a “21. század ázsiai regionális gépe” rövidítése. A repülőgépet gyártója, a Commercial Aircraft Corp. of China (COMAC) a kanadai Bombardier és a brazil Embraer vállalat regionális gépei versenytársának szánja.
Az ARJ21 fejlesztési programot 2002-ben indította el a COMAC, a tervek szerint eredetileg 2007-ben készült volna el a prototípus.
Kínában egy másik utasszállító gép fejlesztése is folyamatban van. A COMAC C919-es gépe az Airbus A320-as és a Boeing B737-es modellcsaládnak támaszt majd konkurenciát. A C919-es előreláthatólag az idén hajtja végre első repülését, és 2019-ben áll kereskedelmi forgalomba.
A Boeing számításai szerint a kínai piac a következő két évtizedben 5,5 ezer utasszállító gépet vesz majd fel 780 milliárd dollár értékben.