Furcsa kimondani, de van jobb BMW, mint az M4. Még a teljesítmény csomaggal és plusz 20 lóerővel megáldott sportkocsinál is izgalmasabb a kistesó. A Hungaroringen is vezettük a BMW M2-est.
Újra nemzetközi autóbemutató helyszíne Magyarország, az elkövetkező két hétben harminc ország 300 újságírója ismerkedik meg Budapesttel, a magyar konyhával, a balatoni, etyeki és tokaji borokkal, valamint a legforróbb BMW-vel, a vadonatúj M2 Coupéval. Hab a tortán, hogy a kocsit természetes élőhelyén, a Hungaroring új aszfaltcsíkján próbálhatják ki. Ezt tettük mi is, és túléltük. Nem volt egyszerű, mert bár azt hihetné az ember, hogy az M2-es bolondbiztos, egymás után csak két hibát néz el, a harmadiknál már nem korrigál, eldobja a fenekét és megmutatja, milyen a rázókőlovaglás.
A BMW M2 Coupé első pillantásra egyértelművé teszi hovatartozását, jellegzetes stílusjegyeivel hangsúlyozva a BMW M modellekre jellemző menetdinamikát. A hatalmas légbeömlőkkel ellátott első lökhárítót és az izmos kerékjárati íveket karakteres BMW M hűtőrács, 19 hüvelykes M dupla küllős alumínium keréktárcsák, valamint a sport kipufogórendszer ikervégződéseivel ékesített széles hátsó terpesztés egészíti ki. Az ikonikus BMW M elődmodellek jellemzői az utastérben is visszaköszönnek: az ajtókárpitok és a középkonzol alcantara borításának kivételes minőségét M logóval és kék dizájncsíkkal díszített szénszálas sportbetétek fokozzák tovább. A sportülések jól tartanak, a beltér azonban semmi extravagánsat nem hordoz magán, az M2 nem a külsőségeivel hódít, hanem őserejével, brutalitásával és zabolátlan ösztöneivel. Kihozza az emberből az állatot, nehéz neki ellenállni. Igazából nem is lehet, én nem tudtam.
Kirobbanó teljesítmény
A BMW M2 soros hathengeres, új fejlesztésű, 3.0 liter hengerűrtartalmú benzinmotorja a legmodernebb M TwinPower Turbo technológiának köszönhetően 6500 percenkénti főtengely-fordulatnál 272 kW / 370 lóerő maximális teljesítményt küld a hátsó tengelyre. A percenkénti 1400 és 5560 közötti főtengelyfordulat-tartományban rendelkezésre álló 465 Nm csúcsnyomaték pillanatnyi túltöltéssel akár 500 Nm-re is növelhető, amely az opcionális extra felszereltségként elérhető hétsebességes M dupla kuplungos automataváltóval (M DCT) és a rajtautomatikával mindössze 4,3 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre a BMW M2 Coupé-t. A kocsi végsebességét 250 kilométer/óránál elektronikusan korlátozták, 200 kilométer/óra fölött alig mentünk, sorra jöttek az izgalmasabbnál izgalmasabb kanyarok.
A sajtónapon alkalmunk volt vezetni közúton a 450 lóerőre felhúzott, speciális futóművel, kovácsoltvas 20 hüvelykes kerekekkel, fékekkel és átprogramozott elektronikával felszerelt BMW M4 Competition modellt. Eszméletlen jó kocsi, de még ez sem volt olyan kemény és sportolásra kihegyezett, mint az M2 Coupé. A hathengeres motor mellett a kimagasló vezetési élményt a nagyobb testvér alkatrészeinek köszönheti. A BMW M3/M4 sportmodell első és hátsó tengelyének könnyűszerkezetes alumínium futóművével, az elöl 245/35 ZR19, hátul 265/35 ZR19 méretű gumiabroncsokkal szerelt, 19 hüvelykes kovácsolt alumínium keréktárcsákkal, a két beállítási lehetőséget is tartogató M Servotronic kormányzással és a kellően hatékony M fékrendszerrel bír. Nem kell Karottának lenni, hogy az ember ezzel a BMW-vel driftelni tudjon, a kocsi magától driftel, elég csak nyomni a gázt és bátran tekerni a kormányt. Sport plusz módban úgy üvölt, durrog és hörög, mint a V8-as M3-as, csupán alapjáraton és kis terhelésnél érezni, hogy hathengeres és turbós. Úgy kanyarodik, mint egy kígyó és úgy jár a feneke, mint egy kubai táncoslánynak. A kormány halálpontos, a picike váltókartól elolvadunk, a kormány mögötti fülekkel is válthatunk, a túl nagy tempós kanyarokat szigorúan bünteti. Szétterpesztett gumijaival úgy tapad, mint gekkó a falra, de ennek ellenére csak beérett felnőtteknek ajánljuk.
A tudásához képest baráti áron kínálják, már 17,4 millió forinttól elérhető a kocsi. Egy baj van, hogy mégsem elérhető, átlagban közel egy évet kell várni még akkor is, ha nem egyedi felszereltséget rendelünk hozzá. Idén a magyar importőr hét autót kapott, mind megvették látatlanban. A BMW-nél örülnek a sikernek és igyekeznek gyorsítani a lipcsei gyártás tempóján, de azt Simon Langhofer ár- és termékfelelős lapunk kérdésére elárulta, hogy 11 ezer példányban határozták meg a gyártási darabszámot, ennél több M2-es valószínűleg nem lesz a világ útjain. Ikon született.