Az észak-amerikai piac pangása és a kínai és brazíliai értékesítési nehézségek miatt csökkent a Ford nyeresége.
Az amerikai autóipari konszern csütörtökön közölte, hogy nettó nyeresége 9 százalékkal 2 milliárd dollárra csökkent a második negyedévben. A vállalat Ázsiában és Latin-Amerikában kénytelen volt adózás előtti veszteséget elkönyvelni.
Jól teljesített viszont a Ford Európában, ezen a korábban profitgyilkoló piacon közel háromszorosára, 467 millió dollárra emelkedett az adózás előtti nyereség, amihez hozzájárult az orosz eladások növekedése is. A konszern árbevétele l6 százalékkal 39,5 milliárd dollárra emelkedett.
A Ford egyelőre tartja idei profitcélját, továbbra is 10-11 milliárd dollár adózás előtti nyereségre számít, de figyelmeztet, hogy komoly kockázatok vannak, így a Brexit, az észak-amerikai piac pangása és egyes anyagköltségek növekedése.