A Fiat Doblo negyedik generációja leginkább személyautós jellegében különbözik elődeitől, a raktér, a teherbírás és a variálhatóság maradt a régi.
Hogy néz ki?
A mutatósabb külső kényelmes és jól használható, modern belteret rejt. Elméletileg három személynek. Három biztonsági öv van a kabinban, de két és fél embernél többet nem tudunk bepréselni. Mivel fél embert nem találtam, kénytelen voltam legfeljebb kettővel próbára tenni. A családom háromtagú, valakit mindig otthon kellett hagynom. Jobb volt így mindnyájunknak. A műszerfal személyautókra jellemző, gazdagon felszerelt tesztautónkban jó szolgálatot tett a multifunkciós kormány, az automatikus klíma és az öthüvelykes érintőképernyős U-Connect szórakoztató egység, amelyet navigációs funkciókkal is elláttak.
A kabint a raktértől fémháló választja el, az alsó fele nyitható, így hosszabb tárgyakat is szállíthatunk az utas oldali ülés alá benyújtva.
A Fiat Doblo Cargo normál raktere 182 centi, a tesztünkben használt Maxi kivitel ennél 35 centivel hosszabb, magassága 130 centi és 1005 kilogrammal terhelhető. A raktér térfogata 4,2-4,6 köbméter, teljes szélessége 171,4 centi, szélessége a kerékdoboknál 123 centi, a rakodási magasság 54,5 centi. A hátsó ajtó 90 vagy 180 fokban is nyitható, targoncával is be lehet emelni egy raklapot. Tesztünkben lemez volt az ablakok helyén. Az aszimmetrikus hátsó ajtó belülről is nyitható. A csomagtér zárja a kulcs külön gombjáról nyílik, az utastéri ajtó nyitására nem pattan fel automatikusan. Néha pedig sehogy sem nyílik, sokáig kell nyomogatni a kulcson lévő három gombot, amíg halljuk a kattanást. A könnyebb bejutást eltolható oldalajtó segíti. A jármű méretei 4756x1832x2125 milliméter, tengelytávja 3105 milliméter.
Tárolóból lehetne több is, van két kisebb kesztyűtartónk és a szélvédő felett is van padlás, de nincsenek például pohártartók. Kárpótlásul a dupla ülés alatt méretes üreg lapul. A műszerfal tetején található bemélyedést csak kisebb dolgok tárolására használhatjuk. Van Aux-, USB- és 12 voltos csatlakozó is. Utóbbiból kettő.
Hogy megy?
A 105 lóerős, 290 Nm legnagyobb forgatónyomatékú 1.6 Multijet könnyedén mozgatja a másfél tonna saját tömegű furgont, jól összehangolták a hatfokozatú váltóval, stopstartos. Fogyasztása visszafogott, teher nélkül 5,8 litert fogyasztott nálam 100 kilométerenként, autópályán és városban is használva. Legnagyobb hatótávja megközelíti az 1200 kilométert. Hatodikban 90-nél 1800-at forog percenként a főtengely, 100-nál 2000-et, 110-nél 2100-at, 120-nál 2400-at, 130-nál 2500-at.
Milyen vezetni?
Futóműve meglepően jó, üresen is komfortos, milyen lehet megpakolva? Én csak 150 kilót szállítottam vele, így nem éreztem a teher simító hatását, üresen sem éreztem bántónak. Nem csattog, nem kattog, még komolyabb úthibákon sem üt fel. A vezetőülés kényelmes, a kormány vaskos, személyautósan áll, viszonylag direkt, a váltó is pontosan jár. A takarékos vezetést szolgálja az időben a váltás esedékességét jelző funkció, amely az este narancsszínben pompázó kijelzőn villan fel (vagy le).
Mennyibe kerül?
A legolcsóbb alapmodell ára nettó 3,287 millió forint (1,4 literes, 95 lovas benzinessel, 750 kilós teherbírással), a legolcsóbb dízel 3,479 millió forint (1,3 literes, 90 lovas). A Maxi kivitel a 90 lovas dízellel, 1005 kilós teherbírással 3,797 millió forint. A tesztelt változat alapára nettó 4,1 millió forint.
Az alapfelszereltségbe az elektromos ablakok, központi zár, szervokormány és a vezetőoldali légzsák mellett elektronikus fékerőelosztóval (EBD) felszerelt ABS-szel, ASR kipörgésgátló funkcióval felvértezett ESC menetstabilizálóval, hidraulikus fékrásegítéssel (HBA), továbbá visszagurulás-gátlóval szerelték fel. Az automatikus klíma felára 280 ezer forint, a tempomat 25 ezer forint, ugyanennyit kell fizetni az elektromos állítású tükrökért. Nagyok az osztott tükrök, de óriási hasznát vesszük a negyvenezerért vesztegetett parkoló radarnak, a rádió, a telefon-kihangosító kezelésére képes multifunkciós kormány 30 ezer forintba fáj. Az utas oldali tolóajtó a Maxi verzióban széria, a kétszemélyes üléspad 69 ezer forint, az elektromosan behajtható külső tükrök ára 42 ezer forint, a hosszanti tetősín 46 ezer forint, a lehajtható utas oldali ülés 23 ezer forint, az ostorcsapást mérséklő fejtámlák felára 19 500 forint. A 16 hüvelykes könnyűfém felnikért 115 ezer forintot kell fizetni, a stopstart 79 ezer forintba kerül, a tolatóradar felára 50 ezer forint, az oldallégzsákokért 69 ezer forintot kell fizetni, a navigációs érintőképernyős egység a legdrágább extra, 235 ezerbe kerül.