A Bosch leegyszerűsíti a parkolóhelyek keresését, lépésről lépésre automatizálva a parkolás folyamatát.
Minden második személygépkocsi rendelkezik parkolási segédrendszerrel
A teljes egészében automatizált parkolás felé vezető úton a Bosch új parkolási asszisztensrendszerek egész sorával kíván megjelenni a piacon az elkövetkező évek során. Ezek elsősorban a balesetmentes parkolásban, illetve a gombnyomásra végzett, teljesen automatikus beállásokkal segítik a járművezetőket. Németországban a korszerű autók legszélesebb körben elterjedt segédberendezései a parkolási asszisztensek, melyek a 2014. évi forgalomba helyezési statisztikák Bosch által végzett kiértékelése szerint a 2014-ben forgalomba helyezett közel hárommillió új személygépkocsi közül nagyjából minden másodikban (52 százalék) megjelentek. Németország határain túl is hasonló a helyzet, Belgiumban és Hollandiában szintén minden második (50 százalék) új gépkocsi rendelkezett parkolási segédrendszerrel 2014-ben, míg Nagy-Britanniában az újonnan forgalomba helyezett személyautók 19 százaléka tartalmazott ilyen technikát. Az ezekhez elsősorban szükséges ultrahangos érzékelők immár 1993 óta szerepelnek a Bosch programjában.
A Boschnál a parkolás az autóban veszi kezdetét, ám messze túlmutat azon. „Intelligens szolgáltatásaival a Bosch a szabad parkolóhelyek keresésének gyakran igen fáradtságos feladatát is átvállalja, sok időt és idegeskedést spórolva meg az autósoknak” – hangsúlyozta Hoheisel. Németországban átlagosan közel tíz percig tart a parkolóhely-keresés, amit a Bosch jelentősen le kíván rövidíteni. Egyfelől különleges foglaltság-érzékelők ismerik fel és jelentik a szabad helyeket a nyitott parkolókban, parkolóházakban és mélygarázsokban, másfelől pedig a Bosch a mind több járműben rendelkezésre álló érzékelőket használja fel az útmenti szabad helyek felkutatásában. Az információkat a Bosch IoT Cloud digitális parkolóhely-térképpé dolgozza fel, amelyet a járművezetők például az internetről vagy a navigációs rendszerről hívhatnak le, s utóbbi igény szerint közvetlenül a szabad parkolóhelyhez vezetheti őket. „Ha az autók kitérők nélkül juthatnak el a szabad helyekhez, az a környezetet is tehermentesíti” – tette hozzá Hoheisel. Németországban az autósok ma átlagosan akár 4,5 kilométert tesznek meg feleslegesen parkolóhely-keresés közben.
„A parkolás, ahogyan ma ismerjük, a jövőben már nem létezik majd” – vélte Hoheisel. A Bosch technikájával felszerelt autók még az évtized vége előtt teljesen önállóan mozoghatnak a parkolóházakban. A vezető csupán a parkolóház előtti átadási területre állítja autóját, majd például okostelefonon keresztül utasítást ad a parkolóhely-keresésre, de ugyanígy állhat bármikor ismét rendelkezésre autója a későbbiekben. „A koncertlátogatásnak például nem kell majd a zsúfolt parkolóházban kezdődnie” – mondta Hoheisel. Mindezt a Bosch a járműben, a parkolóházban, illetve a kettő közötti kommunikációban egyaránt működő okos technikája teszi lehetővé. „A teljesen automatizált parkolás még a teljesen automatizált vezetés előtt sorozatgyártásba kerülhet” – jelentette ki Hoheisel. Részben azért is, mert a teljesen automatizált parkolás bevezetése előtt – mindenekelőtt a forgalomba helyezés szintjén – jóval kevesebb jogszabályi akadály tornyosul. Az ezt szabályozó előírások módosítása, amelyek többek között Németországban is a Bécsi Közúti Közlekedési Egyezményen alapulnak – világszerte a politika napirendjén szerepel.