Az akkumulátor-fejlesztésben elért eredmények a következő évtized elején már lehetővé teszik elektromos hajtású nehéz tehergépjárművek kereskedelmi célú forgalomba állítását – véli a Daimler.
A német járműgyártó bemutatta a hagyományos robbanómotoros tehergépjárművek szállítási kapacitásával és menetteljesítményével versenyképes elektromos hajtású 25 tonnás kamionját. A Mercedes-Benz Urban eTruck akkumulátora 200 kilométeres hatótávot biztosít a járműnek.
A nehéz terhek közúti szállításának eddig gátat szabott az akkumulátorok nagy saját tömege és viszonylag alacsony energiatárolási kapacitása.
A Daimler szerint viszont az elektromos hajtású nehéz tehergépjárművek akár már a jövő évtized elején is kereskedelmi forgalomba állhatnak az akkumulátor-fejlesztésben elért technológiai eredményeknek köszönhetően.
Az akkumulátorok egységnyi költsége a Daimler számításai szerint 1997-től 2025-ig 60 százalékkal csökken, “energiasűrűségük”, azaz energiatárolási kapacitásuk pedig 250 százalékkal emelkedik.
Az elektromos személygépkocsikat gyártó amerikai Tesla a jövő évre ígérte egy elektromos hajtású tehergépjármű bemutatását.